...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Inpost wprowadza zmiany narzucone przez UOKiK

paczkomat

Po skargach konsumentów UOKiK przyjrzał się niektórym praktykom firmy i wskazał co musi się zmienić.

Jeden z największych operatorów paczkomatów w Polsce trafił pod lupę urzędu. UOKiK wszczął postępowanie na podstawie skarg konsumentów dotyczących zasad odbioru i nadawania paczek. Niektóre zmiany już zostały wprowadzone, a pozostałe mają zacząć obowiązywać od początku przyszłego roku.

Skargi, które wpłynęły do UOKiK dały podstawę do wszczęcia postępowania wyjaśniającego. Sprawdziliśmy, czy problemy poruszane przez konsumentów mają miejsce. W trakcie postępowania spółka dostosowała się do naszych zastrzeżeń. Część zmian została już wdrożona, co mogli już odczuć konsumenci korzystający z tych usług

Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK

Dostosowany zostanie system automatycznego przekierowywania przesyłek, dotychczas w przypadku przepełnienia docelowego paczkomatu przesyłka trafiała do innego pobliskiego automatu. Teraz decyzja wraz z wyborem nowego paczkomatu będzie musiała zostać zatwierdzona przez odbiorcę.

Kolejna zmiana na pewno ucieszy wiele osób. Chodzi o wydłużenie czasu odbioru paczki w przypadku punktów niedostępnych 24/7. Chodzi między innymi o punkty w sklepach zamkniętych w niedziele. Dotychczas w takim przypadku czas odbioru listu nie zmieniał się, ale w rzeczywistości był on o jeden dzień krótszy. Od przyszłego roku w takiej sytuacji czas przetrzymania paczki zostanie wydłużony o brakującą dobę.

Ostatnia zmiana dotyczyć ma dopłat za weryfikacje rozmiaru przesyłki.  Aktualnie firma nalicza opłatę w wysokości niecałych czterech złotych w przypadku kiedy rzeczywisty rozmiar paczki odbiega od zadeklarowanego. W nadchodzącym roku przewoźnik ma zrezygnować z takowej opłaty.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF