Iwona Kossmann i jej #BriefNa2022
Marketing mody - jaki wpływ na modę i branżą odzieżową miały wydarzenia ostatnich dwóch lat oraz co może nas czekać w 2023.
Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…
Iwona Kossmann, prezes Deni Cler Group oraz prezes Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan.
● Deni Cler to wiodąca marka na rynku – prężnego i od lat bardzo oryginalnego – marketingu modowego.
● 2022 był bardzo dobrym rokiem, którym Deni Cler urosła o 18% w stosunku do poprzedniego roku.
● Wielkim zaskoczeniem dla nas wszystkich było zahamowanie wzrostu gospodarczego, covid-19 a potem wojna w Ukrainie. Się mieści mogli porównać 2022 do szklanki w połowie pustej.
● W tym czasie rynek mody zmienił się pod wpływem tych wydarzeń, bo trudno sobie wyobrazić, że nie wpłynie on na zachowania konsumentów.
● W modzie dał się zauważyć powrót do stylu klasycznego czyli garniturów, sukienek… które były znowu popularne na różnego typu wyjścia o charakterze formalnym.
● Branża odzieżowa w Unii Europejskiej uznawana jest za jedną z najbardziej innowacyjnych.
●W marketingu modowym – być wyższym nawet stopniu niż w innych branżach – kluczowym celem producentów jest stworzenie i ugruntowanie marki.