Javier Sosnowski i jego #BriefNa2023 dla czytelników Briefu i Laureatów 50 Kreatywnych

Javier Sosnowski, Spanish Polish Chamber of Commerce, w wywiadzie z cyklu #BriefNa2023 podsumowuje to co działo się na polu współpracy między polskimi firmami a Hiszpanią i krajami Ameryki Południowej.

 

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

 

I

Javier Sosnowski, Spanish Polish Chamber of Commerce, w wywiadzie z cyklu #BriefNa2023 podsumowuje to co działo się na polu współpracy między polskimi firmami a Hiszpanią i krajami Ameryki Południowej.

● Ostatnie, kryzysowe lata, paradoksalnie nie osłabiły współpracy polskich firm z firmami zagranicznymi, a nawet spowodowały wzrost zainteresowania rynkami, Hiszpanii, Ameryki Północnej i Afryki.

● Mimo, że polskie firmy na rynkach światowych często niezbyt chętnie podkreślają swój kraj pochodzenia to jednak polskie produkty są rozpoznawalne i dobrze odbierane.

● Niedobre jest to, że Polska ciągle nie ma spójnej Marki, a na wielu imprezach targowych i wystawach światowych Polska  nie ma jednorodnego loga i za każdym razem bywa ich nawet kilkanaście.

● Jedno wspólne logo, za którym musi iść spójna strategia marketingowa i promocyjna czy ja rozwojowi gospodarki, inwestycji oraz turystyki.

● My jako całe stowarzyszenie reprezentujemy obecnie około 6000 firm.

● Naszą misją jest ułatwianie kontaktów polskich firm z firmami zagranicznymi oraz nasze aktywności skierowane są w drugą stronę czyli ułatwianie kontaktów firm światowych z polskim rynkiem.

● Dziś ile współpracujemy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu.

Grzegorz Kiszluk