Koniec Opla Astry w Gliwicach

125

Z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni czerwony Opel Astra. Co dalej z fabryką i pracownikami?

Zakład zatrudnia ponad trzy tysiące pracowników a przez 23 lata funkcjonowania wyprodukowana w nim ponad dwa miliony siedemset tysięcy aut. Teraz jednak produkcja przeniesiona została do fabryki w Rüsselsheim w Niemczech.

Nie jest to jednak koniec produkcji samochodów w Gliwicach. W sąsiedztwie dotychczasowej fabryki powstała już nowa. Przystosowana do składania samochodów dostawczych z grupy Stellantis ma zapewnić zatrudnienie wszystkim dotychczasowym pracownikom. Produkcja tego typu pojazdów wymaga większych i inaczej zaprojektowanych budynków, jak i samej linii produkcyjnej, stąd potrzeba przeniesienia fabryki. Produkcja seryjna ruszyć ma dopiero latem przyszłego roku. Do tego czasu pracownicy będą odbywać szkolenia oraz przygotowywać nowy zakład do pracy.

Jak zapewnia koncern produkcja w nowym segmencie zapewni stabilne zatrudnienie, a pracownicy nie będą musieli się martwić czy produkcja nie zostanie wstrzymana. Jak miało to miejsce w Niemieckim zakładzie Opla z racji braków chipów.

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Akceptuję Dowiedz się więcej