Kreatywność w biznesie w czasach pandemii – czym zaskoczy nas 11. edycja rankingu 50 Kreatywnych?

11 edycja rankingu

2 lutego o 10:00 oficjalnie zainaugurujemy 11. edycję rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Ranking od 10 lat wspiera sektor młodych i kreatywnych biznesów w Polsce.

Inauguracja 11. edycji odbędzie się w formule online. Wydarzenie, którego gospodarzem i partnerem jest ESPOT, o godzinie 10:00 otworzy debata na temat wpływu pandemii na biznes na naszym rodzimym rynku. Następnie od 10:50 do 11:50 wystąpią Laureaci poprzednich edycji, którzy opowiedzą o swoich doświadczeniach w zakładaniu i rozwijaniu biznesów kreatywnych. W ostatniej części, która potrwa do 12:30, porozmawiamy o tym, jak robić innowacje w Polsce.

10:00 – 10:50 Debata: Jak Pandemia wpływa na biznes w Polsce?

Moderator: Grzegorz Kiszluk (redaktor naczelny Brief.pl)

Uczestnicy:

  • Jarosław Sroka (Kulczyk Investments)
  • Maciej Ledzion (endorfina events)
  • Paweł Patkowski (Orange Polska)
  • Jowita Michalska (Digital University)

W swojej najnowszej książce POST CORONA. From Crisis to Opportunity Scott Galloway przytacza przypisywane Leninowi stwierdzenie: „Przez dziesięciolecia może się nie wydarzać nic przełomowego, a potem dekady mogą zdarzyć się w ciągu tygodni”(Nothing can happen for decades, and then decades can happen in weeks). Tak właśnie zmieniła nasz świat pandemia. To, co było niemożliwe lub wdrażano opornie przez dziesiątki lat, zostało wymuszone zamknięciem pracowników w domach. Przez dekady korporacje wydawały miliony na inwestycje w narzędzia do telekonferencji, ale do 2020 roku nie korzystano z nich masowo. Tymczasem wystarczyło kilka tygodni z Covid-19 by większość z nas zaczęła korzystać z ZOOM, Google Meet, Teamsów.

Podczas rozmowy spróbujemy odpowiedzieć na pytanie jak pandemia i kryzys przez nią spowodowany już wpłynęły i wpłyną na edukację, medycynę i gospodarkę. Zastanowimy się, jakie znaczenie miała ona dla przedsiębiorstw jako miejsc pracy, jak zmieniła budżety firm na komunikację i jakie wywołała zmiany w budowanych od lat strategiach oraz planach na przyszłość. Zastanowimy się także, dla których branż kryzys jest szansą i jak będzie wyglądała nowa, postpandemiczna normalność biznesowa.

10:50 – 11:50 Case studies Laureatów – tego nie możesz przegapić!

Podczas wydarzenia, Laureaci poprzednich edycji 50. Kreatywnych zaprezentują case’y swoich biznesów. Podzielą się swoimi doświadczeniami w budowaniu rozwijaniu kreatywnych przedsiębiorstw i opowiedzą o swoich sukcesach oraz znaczeniu kreatywności w biznesie. 

Jakub Rozpendowski – COO, Członek Zarządu 3DLab Sp. z o.o.

Jakub Rozpendowski

3D Lab to firma technologiczną. Wywodzimy się z rynku technologii przyrostowych, czyli tzw. druku 3D.

Opowiem jak zrozumienie potrzeb rynku, nowatorskie podejście do projektowania oraz odwaga i entuzjazm użytkowników owocują szybką implementacją nowych technologii na wysoko – wyspecjalizowanych rynkach inżynieryjnych.

Jesteśmy żywym przykładem potwierdzającym dewizę „potrzeba – matką wynalazków” Potrzeba, która sprowokowała nas do opracowania nowej technologii, następnie podsyca apetyt na kolejne wynalazki. Stworzyliśmy narzędzie dla badaczy i wizjonerów. Nadajemy już czwarty wymiar (materiałowy) trójwymiarowym wydrukom.

3D Lab sp. z o.o. jest producentem laboratoryjnych atomizerów do produkcji proszków metali – ATO Lab. Jest to pierwsze na świecie kompaktowe rozwiązanie do proszkowania metali metodą ultradźwiękową. Urządzenie jest dedykowane na potrzeby technologii przyrostowych, izostatycznego prasowania na gorąco oraz tradycyjnej metalurgii proszków. Atomizer ATO Lab znacznie usprawnia proces implementacji nowym proszków metali w druku 3D.         

Iwona Grochowska – CEO/ Co-Founder Nais                      

Iwona Grochowska

50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Miałam przyjemność znaleźć się w tym gronie. Dzisiaj serdecznie zapraszam na spotkanie online inaugurujące kolejną już edycję tego konkursu.  To już we wtorek, 2 lutego o godzinie 10.00.  Będę miała okazję powiedzieć Państwu o naszej firmie i o  tym jak technologia pomaga budować relacje w pracy, zwłaszcza dzisiaj. Coś, co jeszcze kilka lat temu wydawało się dziwne, dzisiaj stało się niezbędne. Technologia sprawia, że człowiek wciąż może być w centrum uwagi.

Artur Racicki – współtwórca SEEDiA

Artur Racicki

Zapraszam na kilka slajdów podróży po kreatywności i innowacjach w Korei Południowej. 

Seryjny przedsiębiorca. Wspiera i prowadzi projekty startupowe zaangażowane społecznie (głównie cleantech) – poprawiające przez innowacje jakość życia, rozwiązujące problemy cywilizacyjne. Obecnie zaangażowany w spółki: SEEDiA – obszar smart city,  Fair Water – odsalanie wody,  FCAPP – organizacja eventów sportowych, Social Kiwi – agencja social media. Członek Rady Nadzorczej Social WiFi. Mentor w akceleratorze Startup Spark.

Autor podcastu “Impact The Future” – gdzie rozmawia z innowatorami i ekspertami zmieniającymi świat na lepszy.

Absolwent studiów MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie obecnie gościnnie wykłada “Transfer innowacji ze startupu do korporacji”. W 2015 roku otrzymał z rąk Prezydenta Akademii nagrodę absolwenta roku “Lew Koźmińskiego”. Posiada doświadczenie we współpracy z inwestorami, w tym z funduszami Venture Capital.

Zwolennik świadomej konsumpcji oraz tzw. gospodarki współdzielenia. Spędził ponad 6 lat za granicą, na emigracji i w podróży. Odwiedził ponad 50 krajów na 5 kontynentach.

Martyna Zastawna – CEO/Founder WoshWosh

Martyna Zastawna

Podczas swojej prezentacji opowiem o tym jak ewoluowało moje podejście do kreatywności. Co dzięki temu udało mi się zdobyć – zarówno w mojej pierwszej firmie: WoshWosh, jak i w kolejnych podejmowanych wyzwaniach zawodowych, od roli wykładowcy po odpowiedzialną agencję marketingową. Nie zabraknie też kilku słów o tym, co dała mi nagroda 50. kreatywnych w biznesie. 

 

Przemysław Kuśmierek – CEO MIGAM

Przemysław Kuśmierek

Migam to polski startup, który umożliwia firmom, urzędom i organizacjom komunikację z osobami Głuchymi, wykorzystując m.in. rozmowy wideo. Firma zatrudnia profesjonalnych tłumaczy języka migowego, którzy asystują w załatwieniu codziennych sprawy w polskim języku migowym. Firma oferuje również tłumaczenia dokumentów, filmów i programów telewizyjnych na polski język migowy.

Założone w roku 2011 przez Przemysława Kuśmierka, Migam obsłużyło jak dotąd ponad 150 tys. połączeń wideo. Z rozwiązań polskiej firmy korzysta ponad 150 organizacji z różnych branż, m.in. BNP Paribas, Credit Agricole, ING, Orange, Samsung i T-Mobile.

Teraz technologia, która ułatwia komunikację Głuchym, pomoże firmom w obsłudze wszystkich klientów. Wykorzystując swoje dotychczasowe doświadczenie, Migam stworzyło Ommi.io – platformę do sprzedaży online, umożliwiającą połączenia wideo klientów z doradcami, konsultantami i sprzedawcami.

Agata Frankiewicz – CEO/Founder Deko Eko

Agata FrankiewiczEkspert ds. gospodarki cyrkularnej, upcyklingu i budowania zrównoważonych marek. Założycielka i CEO Dekoeko.com. Inicjatorka i współzałożycielka Koalicji na Rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego “Reconomy”. Finalistka TheNextWomen Pitch competition oraz European Women Challenge. Absolwentka najlepszego w Europie programu akceleracyjnego Startupbootcamp Commerce w Amsterdamie. Forbes umieścił firmę Deko Eko jako jedną z 60 najlepiej rokujących firm, prowadzonych przez kobiety na świecie. Wysokie Obcasy umieściły Agatę Frankiewicz jako jedną z „50 śmiałych kobiet 2018 roku zmieniających świat na lepsze”. Finalistka Business Women of the Year 2019 oraz jedna z 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie 2020.

11:50 – 12:30 Debata: Jak robić innowacje w Polsce? Liczy się człowiek

Moderator: Grzegorz Kiszluk (redaktor naczelny Brief.pl)

Uczestnicy: 

  • Monika Constant (Polsko-Francuska Izba Gospodarcza)
  • Bartosz Sokoliński (Agencja Rozwoju Przemysłu)
  • Michał Kramarz (Google for Startups)

Pandemia wywołała duże przyspieszenie transformacji cyfrowej na wielu rynkach. W ciągu ostatniego roku pojawiło się wiele innowacji, które powstały z potrzeby stworzenia bezpiecznych i efektywnych przestrzeni do pracy zdalnej oraz funkcjonowania branż na które zostały nałożone duże ograniczenia. To spowodowało, że nowe technologie zyskały jeszcze większe znaczenie niż dotychczas, a tworzenie innowacji stało się już nie wyzwaniem, a koniecznością.

Podczas debaty porozmawiamy o tym, jaką rolę odgrywa człowiek w tworzeniu innowacji i dlaczego przy ich tworzeniu liczy się humanizm. Zastanowimy się także, jaka jest korelacja pomiędzy poziomem wykształcenia a poziomem innowacji w danych krajach oraz jakie są najważniejsze czynniki, które wpływają na wysoki poziom Polskim rynku.

2 lutego inaugurujemy kolejną edycję rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w biznesie. Już po raz 11. wybierzemy ludzi, którzy najlepiej spełniają postulat przyświecający BRIEFowi: inspirujemy do sukcesu w biznesie. Zapraszam do zgłoszeń i bądźcie z nami!

Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief.pl

Wydarzenie jest bezpłatne. Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się przez formularz.

Zapisz się! 

Ranking 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie, to inicjatywa, której celem jest wspieranie kreatywnych przedsiębiorców w rozwoju i promocji ich firm. W ciągu 10 lat trwania programu wyróżniliśmy ponad 600 osób. W 9. edycji ranking przerodził się w całoroczny program bazujący na cyklicznych spotkaniach eksperckich i networkingowych oraz publikacjach w mediach własnych brief.pl prezentujących Laureatów i ich firmy. W 2020 roku z powodu pandemii przenieśliśmy spotkania do online, gdzie przybrały kształt webinarów eksperckich. Wydarzenia #eksperci podejmują tematy aktualnych trendów oraz obszary, które w szerokim ujęciu mogą inspirować do sukcesu w biznesie.

10. edycję programu zakończyliśmy spotkaniem laureatów z przedstawicielami firm zrzeszonych w CCIFP, które przybrało formę krótkich pitch decków. W kolejnych edycjach będziemy kontynuować i rozwijać program takich spotkań, by umożliwić Laureatom dotarcie do potencjalnych partnerów i inwestorów.

Corocznie Kapituła wyróżnia 50 osób – założycieli oraz szefów firm i organizacji, a także liderów i pomysłodawców projektów. Laureaci wyróżniają się na tle innych przedsiębiorców oryginalnym podejściem do biznesu oraz jego rozwoju i promocji. Ranking skierowany jest do przedstawicieli wszystkich sektorów: MŚP, startupów, dużych firm i korporacji, a także jednoosobowych działalności.

W Kapitule zasiadają doświadczeni managerowie i ludzie biznesu, a także laureaci pierwszych miejsc z poprzednich edycji rankingu. W tym roku swoją wiedzą specjalistyczną i doświadczeniem biznesowym wspierają nas m.in. Marek Kłoczko (Krajowa Izba Gospodarcza), Ewa Janus-Khouri (Centrum kreatywności Targowa), Jarosław Sroka (Incredibles powered by Sebastian Kulczyk), Bartosz Sokoliński (ARP), Maciej Herman (Lotte Wedel), Paweł Patkowski (Orange Polska), Artur Sikora (Santander), Monika Constant (Fracusko-Polska Izba Gospodarcza), Maciej Ledzion (endorfina events, WebTalk, Next Level), Dariusz Żuk, Javier Sosnowski (Polsko-Hiszpańska Izba Gospodarcza), Wojciech Krzemień (Vigilant Magazine/ESPOT), Stefan Btory (Booksy), Sebastian Hejnowski, Rafał Plutecki, Michał Sadowski (Brand24), Magdalena Marcinkowska (Workin), Andrzej Matuszyński, Zbigniew Klonowski (Trias), Mateusz Sobieraj (adCookie), Piotr Bartecki (BCP Law), Michał Kramarz (Google for Startups), Dariusz Mioduski (Legia Warszawa).

Wśród laureatów poprzednich edycji na pierwszych miejscach znaleźli się: Marcin Iwiński i Michał Kiciński (CD PROJEKT RED), Jarosław Sawko i Piotr Sikora (Platige Image), Patryk Strzelewicz i Michał Bąk (Dice+), Jakub Krzych i Łukasz Kostek (Estimote), Michał Sadowski (Brand24), Stefan Batory (Booksy), Barbara Sołtysińska (indaHash), Michał Borkowski (Brainly) oraz Marcin Joka, Michał Grześ i Krzysztof Dziemiańczuk (Photon Entertainment), Jacek Ryszka (Surroapp.com).

Partnerzy inauguracja 1920 x1080

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF