Kreatywny mówi: Daria Pawlewska i Oliwia Gede-Niewiadomska, Kukbuk

Przygotowując się do 7 edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie magazynu Business in Brief, kontynuujemy cykl materiałów, w których pytamy laureatów wszystkich poprzednich edycji naszego rankingu m.in. o to, jakie znaczenie miało dla nich wyróżnienie magazynu Business in Brief oraz co sądzą o trendach marketingowych i rynku startupów w Polsce.

Na pytania odpowiedziały laureatki rankingu z 2015 roku: Daria Pawlewska – Wydawczyni i Redaktorka Naczelna wydań specjalnych Kukbuk oraz Oliwia Gede-Niewiadomska – Dyrektorka Artystyczna Kukbuk.

Jakie znaczenie miało dla Was wyróżnienie w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie magazynu Business in Brief?

D.P: Bardzo duże. Każda zdobyta nagroda i wyróżnienie są dla nas niezwykle ważne. Do tej pory były to głównie nagrody związane z częścią artystyczną/ wizualną np. za fotografie, ilustracje, okładki. BRIEF jako pierwszy wyróżnił nas w kontekście biznesowym. Jesteśmy z tego dumni.

Który trend, Waszym zdaniem, będzie decydował o kształcie biznesu i komunikacji marketingowej w przyszłości?

O.G: Przede wszystkim wielowymiarowość, rozwój on-line-u, e-commerce oraz jakościowy kontent, dzięki którym będziemy w stanie zaspokoić coraz wyższe wymagania odbiorców. KUKBUK też cały czas rozwija się pod wpływem tych trendów. Nie jesteśmy już tylko magazynem kulturalno-kulinarnym, ale wielowymiarową platforma mediową, w której skład wchodzą: magazyn drukowany i aplikacja mobilna, zintegrowane kanały social media, bogaty w treści serwis internetowy oraz e-sklep.

Jaka aplikacja mobilna jest niezbędna w prowadzeniu biznesu?

D.P: Z racji specyfiki naszego biznesu aktualnie są to Facebook i Instagram (oraz e-wydanie KUKBUK-a, aby zawsze i wszędzie mieć do niego dostęp). Ale świat nowych technologii ewoluuje niemalże na naszych oczach i to co dzisiaj jest popularne i niezbędne, jutro zostanie zastąpione czymś nowszym i lepszym. Prawdziwie niezbędna jest więc elastyczność, śledzenie i przewidywanie trendów.

Jak opiszecie współczesny rynek startupów w Polsce? W którą stronę zmierza to środowisko?

O.G: Jest to z pewnością rynek dynamiczny i bardzo dobrze rokujący na przyszłość. Jesteśmy świadomi tego, jak wielkie ma on znaczenie dla rozwoju naszego kraju,  dlatego sądzę, że będą powstawać coraz to nowsze i lepsze pomysły na wsparcie dla tego typu przedsięwzięć,  a co za tym idzie środowisko to będzie się stawać dużo bardziej otwarte i przyjazne.

::

„KUKBUK”

Tworząc magazyn kulinarny Daria Pawlewska i Oliwia Gede postanowiły przełamać tradycyjną formę wydawniczą. Zdecydowały do przepisu dodać również historię człowieka, który danie stworzył. „Kukbuk” to przestrzeń dla ludzi, którzy lubią jeść i których interesuje kultura jedzenia. W magazynie można znaleźć felietony poświęcone przeróżnym potrawom oraz apetyczne zdjęcia opisywanych dań – autorami jednak nie są znane osoby czy celebryci. Pomysł na „Kukbuka” narodził się w głowach trzech twórczych kobiet: Bianki Pawlewskiej, Darii Pawlewskiej i Oliwii Gede, a za całość odpowiada zakochana w dobrym jedzeniu redakcja oraz piszący o nim blogerzy.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF