BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Mapa Polskich Marek wg. Briefu – platforma, która zamienia rozproszone sukcesy w jeden, przekonujący wizerunek Polski (wideo)

W gospodarce opartej na reputacji to, co o sobie pokazujemy, ma realną wartość rynkową. Badania Brand Finance nad 22 krajami Europy Środkowo-Wschodniej dowodzą, że prawie 60 % zmienności napływu BIZ (Foreign Direct Investment) można wyjaśnić siłą tzw. soft power – czyli właśnie marką narodową. Polska jest tu pozytywnym „odstępstwem od reguły”: wysoki wskaźnik rekomendacji inwestycyjnych (6,4) idzie w parze z ponad jedną trzecią regionalnych BIZ .

Po co nam mapa marek?
Podobną jak zaprezentowaną wyżej zależność potwierdzają badania w innych regionach świata – dobrze zbudowana marka kraju zwiększa atrakcyjność inwestycyjną i skraca proces decyzyjny zagranicznych firm .

Korzyści dla kluczowych sektorów. Co daje Mapa Polskich Marek?
  • Biznes i eksport Wiarygodny katalog partnerów oraz dowód, że za logo Made in Poland stoją konkretne historie sukcesu.
  • Turystyka Punkt nawigacyjny do atrakcji poza utartym szlakiem. Turystyka generuje 5–6 % polskiego PKB i 760 tys. miejsc pracy  – każda nowa, rozpoznawalna marka wydłuża pobyt i zwiększa wydatki odwiedzających.
  • Kultura i kreatywność W ciągu jednego sezonu Instytut Adama Mickiewicza zrealizował ponad 400 projektów za granicą . Mapa pozwoli takim inicjatywom szybciej docierać do globalnej public

Historia powstania Mapy Polskich Marek

Ten projekt to ma polskich Marek Mapa Polskich Marek – to pomysł na stworzenie wirtualnej mapy która pokaże – przede wszystkim nam Polakom – jakimi markami dysponujemy. Oto strony lipcowego magazynu Brief for Poland, a w niej znajduje się Mapa Polskich Marek, a marki te zaproponowały nam  same urzędy marszałkowskie.

Zwróciliśmy się do każdego z Urzędów o wytypowanie 3 Marek które ich zdaniem najlepiej reprezentują ich region oraz mogą być ambasadorami regionu.

Pomysł na ten projekt zrodził się już w kwietniu 2014 – roku wtedy to wydaliśmy zerowy numer magazynu Brief for Poland, a w nim mapę województwa lubelskiego.

Na tej mapie oznaczyliśmy wszystkie najważniejsze produkty nie tylko komercyjne, ale też Marki sportowe, turystyczne kulturalne – wierzymy głęboko, że takie działanie ma sens bo to właśnie Marki i produkty najlepiej opisują kraje i regiony.

Drugim etapem było wydanie 3 kolejnych numerów z okazji 25lecia III Rzeczpospolitej  Nasz wybór w 3 kolejnych numerach 2014 roku Marek po 25 Marek w 3 kategoriach dlatego to były Marki produktowe w następnym miesiącu ludzie a w kolejnym miesiącu miejsca i wydarzenia 2 z 3 numerów roku to jest numer lipcowy a w nim potencjalne Marki na dwudziestopięciolecie a w tym numerze miejsca miejsca i wydarzenia czyli będziecie tutaj państwo Przystanek Woodstock ale też Poznań Kraków Festiwal Audioriver i wiele wiele innych polskich Marek.

 To projekt do którego zapraszamy wszystkich, zapraszamy  administrację, zapraszamy media, zapraszamy uczelnie, zapraszamy biznes przede wszystkim – bo Marka Polski jest potrzebna przede wszystkim biznesowi!

 Projekt ten ma pierwszym etapie w przeciwieństwie do projektów które są już na rynku które są ciągle inicjowane które skupiają się wokół budowania Marki całej Polski loga polski wizerunku polski niektóre próbują zrzeszać wokół tego projektu administracja polityków nie wierzę w takie w te pozytywne efekty takich działań fakty dokonane siłę polskich

Marek jeżeli my Polacy najpierw dzięki mapie polskich Marek poznamy będziemy sami ambasadorami polski będziemy mówić co umiemy zrobić co umiemy zrobić na polu kultury sztuki sportu turystyki. Naprawdę będzie to wiarygodne tylko wtedy  gdy stworzymy to sami! To będzie propozycja dla inwestorów, turystów. A nam Polakom będzie się żyło dużo lepiej i przyjemniej i zdając sobie sprawę z tego co posiadamy. Zapraszamprzede wszystkim biznes do budowania tego projektu i mam nadzieję że już niedługo kolejne etapy naszego projektu.

Grzegorz Kiszluk