Marketing efektywnościowy a wizerunek – wywiad
Na temat dołączenia MrTarget do Grupy OS3 oraz marketingu efektywnościowego w internecie rozmawialiśmy z Jarosławem Nowakiem, dyrektorem zarządzającym MrTarget.
Jaki jest dokładny zakres usług MrTarget?
Nasza historia to typowy przykład startupu. Zaczynaliśmy jako jednostka w ramach SARE specjalizująca się usługami brokerskimi w zakresie e-mail marketingu. W tej chwili jesteśmy najdynamiczniej rozwijającym się brandem i spółką w ramach grupy SARE, a obszar naszych usług obejmuje marketing efektywnościowy. Klient otrzymuje od nas kompleksową obsługę w zakresie strategii, rekomendacji, optymalizacji oraz tworzenia kreacji internetowych do generowania zamówień i sprzedaży w kanale on-line. Dodatkowo ma możliwość wykorzystania “know how” SARE i i innych spółek zależnych (np. call center). Cały proces sprzedażowy możemy zamknąć w MrTarget. To coś innego niż standardowe pojęcie domu mediowego czy agencji afiliacyjnej. Zresztą bardzo cenimy sobie współpracę z domami mediowymi dla których jesteśmy wyspecjalizowanym partnerem.
Jakie korzyści wynikają dla MrTarget z przejścia do Grupy OS3?
Z naszego punktu widzenia to po przede wszystkim inwestycja dużego, znanego brandu z silną pozycją na rynku. Po drugie jest to wzmocnienie kompetencji jeżeli chodzi o akwizycję i pozyskanie nowego biznesu. Po trzecie wymiana doświadczeń i wiedzy z zakresu budowy rekomendacji dla klientów. OS3 posiada wyspecjalizowane jednostki (social media, organizacja loterii i konkursów, obsługa prawna), na których doświadczeniu będziemy mogli się opierać.
Coraz częściej słyszymy o marketingu efektywnościowym. Czy ma szansę zdominować rynek reklamy online w najbliższych latach?
To już się stało. Marketing efektywnościowy daje klientowi coś, czego nie otrzyma w tradycyjnej reklamie, czyli ustawienie precyzyjnej ścieżki zakupowej dla użytkownika/klienta. To co jest najważniejsze w komunikacji efektywnościowej to idealne narzędzia do wyliczenia zwrotu z inwestycji działań reklamowych. Oczywiście duża część klientów efektywność kojarzy z pozyskiwaniem leadów bądź marketingiem w wyszukiwarkach, ale zmienia się to pod wpływem trendów takich jak dynamiczny rozwój segmentu e-commerce. Kampanie rozliczane w modelach Cost per Sale/Transaction/Order są już częścią strategii graczy e-commersowych. Sam rynek marketingu efektywnościowego również dynamicznie się zmienia dzięki technologii retargetingu, marketing automation, partnerom zagranicznym i zmniejszającej się roli sieci afiliacyjnych
Facebook, ostoja mediów społecznościowych, również stawia na marketing efektywnościowy – czy to znak, że „boom” na social media powoli mija?
Nie sądzę, to raczej zmiana filozofii komunikacji w social mediach. Potentaci tacy jak Google i Facebook implementują modele rozliczeń i formaty reklamowe, otwierając dla marketerów możliwość oceny skuteczności kampanii w czasie rzeczywistym. To trend związany również z rozwojem marketingu mobilnego zintegrowanego z platformami social media gdzie widać wyraźnie tendencję rozwoju modeli efektywnościowych rozliczeń np. za pobieranie aplikacji. Wszystkie te narzędzia umożliwiają efektywne planowanie kampanii.
Czy działania wizerunkowe będą traciły budżety na rzecz działań efektywnościowych?
Widać wyraźnie, że rośnie świadomość nowych technologii i możliwości planowania komunikacji on-line, a klienci częściej swoje wydatki kierują właśnie na marketing efektywnościowy. Na pewno otwiera się przed nimi możliwości dokładnej analizy komunikacji i optymalizacji pod efekt, precyzyjnego targetowania kampanii, czy testowania kreacji reklamowych. Co prawda wśród dużych klientów funkcjonuje podział budżetów na marketing efektywnościowy i budżety wizerunkowe oraz budżet na social media. Jednak takie podejście zmienia dynamiczny wzrost branży e-commers i tutaj te podziały często przestają mieć znaczenie, ponieważ strategia opiera się na maksymalizacji efektu z każdego źródła ruchu.
::
Przeczytaj również:
OS3 idzie na wojnę – wywiad z Marcinem Majem, wiceprezesem zarządu OS3