Netflix jeszcze bardziej konkurencyjny. Startuje Netflix Games

Od kilku lat w na rynku vod robi się coraz ciaśniej i platformy muszą walczyć między sobą o użytkowników.

Disney premiery swoich filmów przeniósł na stałe na platformę Disney+ (w Polsce niestety niedostępną), Amazon w ramach jednej subskrypcji oferuje vod, bonusy przy zakupach na portalu oraz dostęp do gier i darmowej zawartości w ramach prime gaming. Netflix dotychczas poza własnymi produkcjami nie oferował unikalnych bonusów dla subskrybentów. 

Od dziś ma się to zmienić za sprawą Netflix Games. Nazywany przez twórcę nową kategorią kontentu. Na ten moment usługa jest dostępna jedynie na urządzeniach z androidem i obejmuje pięć stosunkowo prostych gier dostępnych do pobrania. Patrząc jednak na ostatnie działania firmy, takie jak zakup niezależnego studia gier mobilnych, można założyć, że plany są spore. 

Aby przetestować nową funkcję, wystarczy zaktualizować aplikacje, zalogować się na swoje konto (profile dziecięce nie mają dostępu do gier) i z dolnej belki wybrać “Gry”.  Wymagane jest zainstalowanie gier z poziomu Play Store. Dzięki temu po instalacji jesteśmy w stanie grać bez dostępu do internetu. Na ten moment nie wymaga to żadnych dodatkowych opłat, a gry nie mają wewnątrz dodatkowego systemu monetyzacji.

Przy prime gamingowej ofercie Amazona wydaje się to mało rozbudowanym systemem, ale może z czasem gigant pokusi się również o takie rozwiązania. Istnieje też szansa, że unikalne gry dostępne jedynie z abonamentem Netflixa okażą się strzałem w dziesiątkę jako przerywnik między odcinkami ulubionego serialu.

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF