...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Nieoznaczanie reklam zmienia charakter publikacji

Nieoznaczanie reklam zmienia charakter publikacji - sprawia, że influencerzy pozornie prezentują treści pozbawione charakteru komercyjnego. Konsumenci mogą mieć więc wrażenie, że pojawienie się danego produktu wynika z preferencji obserwowanego przez nich influencera i jest bardziej autentyczne niż przekaz, który został opłacony.Influencerzy czasami stosują znacznik #reklama po kilku dniach od dnia publikacji, co już nie jest zauważane przez konsumentów.

Nieoznaczanie reklam zmienia charakter publikacji – sprawia, że influencerzy pozornie prezentują treści pozbawione charakteru komercyjnego. Konsumenci mogą mieć więc wrażenie, że pojawienie się danego produktu wynika z preferencji obserwowanego przez nich influencera i jest bardziej autentyczne niż przekaz, który został opłacony.Influencerzy czasami stosują znacznik #reklama po kilku dniach od dnia publikacji, co już nie jest zauważane przez konsumentów.

Egzekwowanie przepisów już wpływa na zmianę działań w mediach społecznościowych po stronie influencerów. Można zauważyć, że coraz więcej materiałów publikowanych w mediach społecznościowych jest oznaczane w prawidłowy sposób, co doceniają i pozytywnie często komentują konsumenci.

Influencerzy przede wszystkim powinni zadbać o jednoznaczne i widoczne oznaczenia. Stosowane obecnie popularne określenie, jak np. #współpraca uznane zostało przez UOKiK jako niespełniające tego wymogu. Zastosowane określenie powinno precyzyjnie identyfikować materiał reklamowy i wskazywać promowaną markę, stąd też rekomendowane jest używanie określeń nie budzącychwątpliwości, jak, np. #reklama #nazwamarki, czy też płatna współpraca z marką X na początku materiału w formie opisowej, graficznej lub w zależności od miejsca publikacji, np. z użyciem filtrów AR dostępnych w danym narzędziu / medium społecznościowym.

– Komentuje Dagmary Platy-Alf z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF