PKN ORLEN wybrał dostawcę usług mediowych
Agencja Mediowy Starcom będzie świadczył kompleksowe usługi dla spółek Grupy ORLEN związane z wykorzystaniem mediów w komunikacji marketingowej. Dostawca został wybrany w drodze postępowania przetargowego. PKN ORLEN jest partnerem rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.
Agencja mediowa Starcom będzie świadczył usługi mediowe, usługi konsultingu i doradztwa strategicznego poprzez wykorzystanie mediów w komunikacji marketingowej. Działania firmy będą polegały w szczególności na tworzeniu i realizacji strategii mediowych dla marek PKN ORLEN oraz innych produktów i projektów oraz planowaniu kampanii mediowych. Dom mediowy będzie także odpowiedzialny za zakup mediów na potrzeby GK ORLEN – od rezerwacji czasu czy przestrzeni mediowej, po raportowanie, analizę i rozliczenie kampanii. Umowa kończy postępowanie przetargowe, które zweryfikowało aktualne warunki rynkowych usług mediowych oraz wybór najlepszego dostawcy zapewniającego obszarom biznesowym PKN ORLEN i spółek GK wsparcie w realizacji strategii marketingowej. Agencja mediowa Starcom współpracował już z Koncernem w latach 2006-2007.
– ORLEN optymalizuje różne obszary swojej działalności, w tym także obsługę mediową. Wybór firmy dla wszystkich spółek Grupy w Polsce oznacza efektywniejszą i bardziej zintegrowaną komunikację marketingową. To ważne zwłaszcza, kiedy realizujemy kampanie wzmacniające rozpoznawalność naszych marek i produktów jako wyrobów gwarantujących wysoką jakość. Już teraz nasze produkty obecnie są w ponad 90 krajach na całym świecie, nasze marki mają zasięg globalny, stąd potrzeba kompleksowego podejścia do komunikacji marketingowej – mówi Jarosław Skorupa, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN.
– Jesteśmy dumni z tego zwycięstwa, bo lubimy pracować dla dużych, prestiżowych i nowoczesnych marek, którym możemy zaoferować, najwyższe kompetencje strategiczne i bardzo profesjonalny, ambitny zespół. Cieszę się, że właśnie te aspekty w procedurach przetargowych były szczególnie istotne, a my dzięki temu mogliśmy naprawdę rozwinąć skrzydła i pokazać się z najlepszej strony. – komentuje Magda Kolenkiewicz, Dyrektor Generalna agencji mediowej Starcom
Nowoczesny gracz na rynku paliw i energetyki, największa firma w EŚW notowana w światowych zestawieniach Platts TOP250 czy Thompson Reuters TOP100. Dysponuje zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton ropy rocznie, a sprzedaż detaliczna prowadzi poprzez największą w regionie EŚW sieć blisko 2800 stacji paliw. PKN ORLEN jest również największym przemysłowym producentem energii elektrycznej o mocach na poziomie 1,9 GWe, zaś w obszarze wydobycia dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P) w Polsce i Kanadzie, które na koniec 2017 r. wyniosły 153 mln boe.