Portal Opineo.pl publikuje ranking sklepów internetowych 2019 | Artykuł sponsorowany

239

Niemal dwa miliony głosów oddanych przez klientów, ponad 38 tysięcy ocenionych sklepów i 145 wyróżnionych. Tegoroczna, 10. edycja rankingu Opineo.pl, pokazuje, jak potrzebne jest w sieci bezstronne miejsce, w którym internauci mogą wyrażać opinie o dokonanych zakupach oraz doświadczeniach związanych z procesem zakupowym. Wyróżnione w rankingu firmy otrzymują Laur Opineo.pl, który potwierdza ich dbałość o najwyższą jakość oferowanych usług.

W tegorocznej edycji rankingu internauci ocenili sklepy z 14 kategorii: AGD/RTV, artykuły medyczne, artykuły zoologiczne, artykuły dla dzieci, dom i wnętrze, książki, militaria, motoryzacja, odzież i obuwie, sport, telefony, zdrowie i uroda, zegarki i biżuteria oraz żywność

Oddajemy w Państwa ręce raport, który prezentuje preferencje zakupowe internautów
i doświadczenia związane z zakupami w sieci. Jeden niezadowolony klient opowie o swoich negatywnych doświadczeniach dziesięciu innym osobom. Klient zadowolony najczęściej milczy – mówi Łukasz Jędrzejak kierujący serwisem Opineo.pl – My dajemy internautom narzędzia do dzielenia się pozytywnymi opiniami tak, by inni kupujący wiedzieli, które e-sklepy są godne zaufania – dodaje Jędrzejczak.

Kupujący online oddali w tym roku niemal 2 miliony głosów, z tego ponad 135 000 opinii zdobył zwycięzca rankingu – sklep e-obuwie.com.pl. Wysoko w zestawieniu znalazły się firmy z branż m.in. AGD/RTV, odzieżowej oraz księgarskiej. Dziesięć sklepów, które internauci ocenili najlepiej to North.pl, Aptekagemini.pl, Apteka-melissa.pl, Decathlon.pl, Taniaksiazka.pl, Sklep.sfd.pl, Ezebra.pl, Wittchen.com oraz Swiatksiazki.pl. Reprezentują one różne branże, co oznacza, że zakupy w sieci, bez względu na kategorię produktu, są coraz bardziej popularne.

– W przypadku branży FMCG, obejmującej artykuły spożywcze, kosmetyki, produkty higieny osobistej i chemię gospodarczą, więcej niż połowa internautów chociaż raz w przeciągu ostatnich 6 miesięcy takie zakupy zrobiła właśnie w internecie – mówi Karolina Flaht – Soroka, Client Business Partner w firmie Nielsen. – Jeśli nawet odejmiemy tych, dla których była to jednorazowa lub dwukrotna „przygoda”, to wciąż pozostaje 36% internautów, którzy szeroko rozumiane produkty FMCG kupują online – dodaje Karolina Flaht – Soroka.

Rankingowi Opineo.pl towarzyszą merytoryczne opracowania na temat branży e-commerce. Eksperci z Opineo.pl radzą m.in., jak skonstruować ofertę i szacować ruch i przychody
e-sklepu w okresie wyprzedaży. Podpowiadają także, jak wybrać firmę kurierską i jak prowadzić komunikację w social media. 

Partnerem merytorycznym tegorocznej edycji zestawienia jest firma badawcza Nielsen, która opiniuje metodologię rankingu. W listopadzie Nielsen udostępni nowe badanie: E-commerce w FMCG.

Ranking Opineo.pl dostępny jest pod adresem: https://www.opineo.pl/i/ranking-sklepow-internetowych.