QuarticOn z 4,7 mln PLN dofinansowania od NCBR na AI Stylisty Modowego

1 024

W 2021 r. firma rozpoczęła pracę nad AI Stylistą Modowym, innowacyjnym rozwiązaniem, pozwalającym zastąpić tradycyjnego personalnego stylistę sztuczną inteligencją. Narzędzie będzie doradzało, jak połączyć ze sobą części garderoby, aby być ubranym zgodnie najnowszymi trendami i wymarzonym stylem (nawiązującym do idola, artysty, postaci itp.), a także odpowiednio do konkretnej okazji.

50 kreatywnych 750x100px

AI Stylista Modowy przyszłością branży fashion

System na bieżąco będzie uczył się nowych wzorców na podstawie danych uzyskanych z fotografii milionów stylizacji dostępnych w internecie, następnie AI będzie identyfikowało wzorce i pozyskiwało nową wiedzę dotyczącą komponowania stylizacji oraz trendów. 

Moda jest największym segmentem rynku e-commerce – w 2020 roku był on wart 753 mld USD i prognozuje się, że w 2025 roku osiągnie wartość 1 165 mld USD przy rocznym wzroście na poziomie ponad 9 proc. Widać więc, że ludzie chcą dobrze wyglądać. Jak się jednak okazuję większość z nich nie wie jak to zrobić. Chociażby dane z polskiego rynku pokazywały, że 75 proc. konsumentów ma problem z wyborem odpowiedniego ubrania na różne okazje. Do tego 68 proc. kupujących szukało inspiracji w internecie, a jedynie 5 proc. kobiet i 4 proc. mężczyzn korzystało z usług profesjonalnych stylistów. Tak mały odsetek osób zgłaszających się do specjalistów wynika głównie z wysokich cen usług. Postanowiliśmy zatem rozwiązać ten problem i stworzyć ogólnodostępne rozwiązanie, które wesprze konsumentów na całym świecie w komponowaniu modnych i zgodnych z ich gustem stylizacji.

 Paweł Wyborski, prezes zarządu i założyciel QuarticOn.

Oferta skierowana do rynku B2B i B2C

AI Stylista Modowy będzie dostępny dla e-sklepów w wersji white-label. Właściciele w prosty sposób za pośrednictwem API będą mogli zintegrować rozwiązanie ze swoją platformą i dodać do niej katalog produktów oraz zdjęcia stylizacji marki. Sprzedawcy poprzez dodanie własnego brandingu będą również mogli przekształcić je w dedykowaną aplikację mobilną. W przyszłości rozwiązanie będzie można zintegrować z Alexą, Google Assistant albo Siri.

Właściciele e-sklepów będą mogli skorzystać z rozwiązania na jeden z dwóch sposobów. Pierwszy nie będzie wymagał ich ingerencji – system będzie samodzielnie pozyskiwał nowe przykłady zdjęć stylizacji, nieustannie się uczył i wykorzystując te dane tworzył stylizacje zgodne z aktualnymi trendami na bazie oferty sklepu. W drugiej opcji – AI Stylista Modowy na podstawie stylizacji dodanych przez sprzedawcę nauczy się gustu stylisty danego sklepu, zasad komponowania zestawów i dokona transferu stylu na pozostałe produktu w sklepie. W ten sposób z innych artykułów dostępnych na platformie stworzy nowe propozycje, stosując reguły użyte w przykładach. Dzięki temu każdy e-sklep będzie mógł zaoferować swoim klientom personalne doradztwo w zakresie tworzenia modnych stylizacji realizowane całkowicie przez AI.

 Paweł Wyborski. 

Docelowo rozwiązanie pozwoli stworzyć międzynarodowy marketplace dla rynku modowego, gdzie klienci otrzymają gotowe rozwiązania i produkty, pozwalające im ubierać się zgodnie z najnowszymi trendami. System pomoże zaoszczędzić czas na poszukiwaniu odzieży w internecie i samodzielnie będzie proponował konsumentom, co i gdzie mogą kupić, aby stworzyć najlepszą dla nich stylizację. Rozwiązanie będzie dostępne dla wszystkich e-sklepów, które chciałby w ten sposób sprzedawać swoje produkty, nie tylko posiadających wersję white-label. Integracja z marketplace będzie się odbywała poprzez dodanie do niego katalogu swoich produktów, a finalizacja zakupu nastąpi na stronie danego e-sklepu. Rozliczenie ze sprzedającymi będzie odbywało się podobnie, jak w popularnych marketplace’ach – w modelu CPC lub na podstawie prowizi od wygenerowanej sprzedaży. 

Rozwiązanie, nad którym pracujemy wniesie nową jakość do robienia zakupów online w postaci zastąpienia stylisty modowego algorytmami AI. Doskonale wpisuje się w jeden z głównych trendów na shoppingowym rynku – wirtualnych asystentów, którzy już wkrótce będą za nas realizować zakupy online. Największym wyzwaniem będzie opracowanie algorytmów sztucznej inteligencji, które zostaną przygotowane tak, aby posiąść kompetencje profesjonalnego stylisty. Muszą one bowiem nie tylko definiować poszczególne elementy, ale też współzależności, określające połączenia charakteryzujące poszczególne style. W tym celu wykorzystamy najnowszą wiedzę z dziedziny głębokiego uczenia się, a także z obszaru wizji komputerowej.

 Paweł Wyborski.

NCBR inwestuje 4,7 mln PLN w projekt

Całkowity budżet projektu wynosi 6,3 mln PLN. Jest on współfinansowany z funduszy unijnych – Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) przeznaczyło na jego realizację 4,7 mln PLN. Podmioty podpisały umowę dotyczącą dofinansowania pod koniec grudnia 2021 r. Jej warunki przewidują, że projekt zostanie ukończony we wrześniu 2023 r., a jego trwałość wyniesie 3 lata od momentu zakończenia realizacji.

W najbliższym czasie, m.in. w związku z planowanymi inwestycjami w projekt fashion, QuarticOn przeprowadzi emisję akcji serii H, dedykowaną wybranym inwestorom, również zagranicznym. W jej ramach planuje pozyskać nawet do 2,5 mln PLN. Wstępną deklarację kupna części akcji złożył już jeden z dotychczasowych akcjonariuszy spółki – niemiecki fundusz ACATIS.

Drugi segment biznesowy zwiększy rentowność

Projekt AI Stylista Modowy jest drugim segmentem biznesowym, na którym w najbliższych latach planuje skupić się QuarticOn. Pierwszym jest uruchomiony na początku tego roku kompleksowa platforma do automatyzacji marketingu dla e-commerce, funkcjonująca w modelu subskrypcyjnym – Customer Data & Experience Platform (CDXP). Na jej wdrożenie spółka podpisała już umowy z ponad 30 sklepami o łącznej wartości blisko 700 tys. PLN w skali roku. Ma również deklaracje wykupienia abonamentów od kolejnych podmiotów.

 Oparcie rozwoju spółki na dwóch bardzo silnych i przyszłościowych filarach pozwoli nam skoncentrować się na skalowaniu sprzedaży oraz wejściu na nowe rynki. Zaczynamy nowy etap w rozwoju QuarticOn i wspierają nas przy tym wieloletni inwestorzy – fundusze ACATIS oraz Ipopema TFI.

 Paweł Wyborski.

_______________________________________________________________________

autor:QuarticOn

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej