[RAPORT] Microsoft prezentuje wyniki badania pracowników pierwszego kontaktu

Microsoft raport

Microsoft udostępnił raport Work Trend Index dotyczący pracowników pierwszego kontaktu, który zawiera spostrzeżenia i wskazówki dla liderów biznesowych. Raport uwzględnia globalne badanie przeprowadzone w październiku i listopadzie ubiegłego roku, wśród 9 600 pracowników pierwszego kontaktu w 8 krajach i 8 branżach, którzy nie mają możliwości pracy zdalnej.

Microsoft w ciągu ostatnich dwóch lat badał rynek pracowników. Miało to na celu zyskanie informacji, w jaki sposób do poprawy zachowań i samopoczucia pracowników mogą przyczynić się ich rozwiązania technologiczne. Na całym świecie nikt nie udźwignął ciężaru ostatnich dwóch lat lepiej, niż 2 miliardy pracowników pierwszego kontaktu, którzy reprezentują 80% globalnego zatrudnienia. Ich praca jest paliwem, które napędza świat. Jednakże dotychczas nie mieli szansy korzystać z możliwości technologii. Tak jak pandemia była katalizatorem, który spowodował szybką transformację cyfrową dla pracowników informacyjnych, tak raport sugeruje, że znajdujemy się w podobnym punkcie zwrotnym dla pracowników pierwszego kontaktu.

Raport skupia się na wyzwaniach, z którymi boryka się prawie każda firma. Zbadano aż 9600 pracowników i menedżerów pierwszego kontaktu w ośmiu branżach na pięciu kontynentach. Oto kluczowe wnioski z raportu:

  1. Kultura troski jest nową walutą pracowników pierwszego kontaktu.
  2. Pracownicy pierwszego kontaktu znajdują się w punkcie zwrotnym.
  3. Istnieje możliwość wypełnienie luki technologicznej i szkoleniowej
  4. Optymizm związany z technologiami jest wysoki.

Dodatkowo Microsoft podaje innowacje technologiczne, które mogą pewne problemy rozwiązać:

  • Aplikacja Microsoft Teams Walkie Talkie będzie dostępna na urządzeniach Zebra, Crosscall i urządzeniach Nokia firmy HMD Global. Umożliwi szybki kontakt na zasadzie push-to-talk (naciśnij i mów)
  • wirtualne wizyty w Teams
  • Microsoft Cloud for Retail, zapewni kompletny pakiet funkcji przeznaczonych do handlu detalicznego
  • Viva Connections w Microsoft Teams ułatwi dostęp do takich informacji jak lista płac i zasoby kadrowe
  • Viva Learning umożliwi pracownikom pierwszego kontaktu śledzenie treści szkoleniowych bezpośrednio z Microsoft Teams

 

Cały raport i wnioski Microsft możecie zobaczyć pod tym linkiem: https://www.microsoft.com/en-us/worklab/work-trend-index/technology-unlocks-a-new-future-for-frontline


źródło: Microsoft

Adam Daniluk