...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

RWE Polska zmienia nazwę na innogy

Na rebranding decyduje się obecnie ponad 1/3 przedsiębiorstw - wynika z badań Ipsos przeprowadzonych na zlecenie Grupy OEX. W ostatnich latach obserwowaliśmy, między innymi, przemianę marki Poczty Polskiej, PZU czy T-Mobile. Tym razem bierzemy pod lupę rebranding spółki z branży energetycznej. Mowa o RWE Polska, która jeszcze tego lata zacznie być znana pod nazwą innogy.

Innowacyjność, kreatywność i nowe technologie na rynku energetycznym przyszłości – to symbolizować ma nowa nazwa RWE Polska. Spółki RWE na terenie naszego kraju rozpoczynają rebranding i od 2 września będą funkcjonować pod nową marką – innogy. Nazwa RWE Stoen Operator zmieni się natomiast na innogy Stoen Operator. Ten rebranding oznaczać ma przede wszystkim nowoczesne podejście do biznesu, jak i ambitne cele, jakie na najbliższe lata stawia sobie spółka.

– Rynek energetyczny w przyszłości będzie zrównoważony, zdecentralizowany i cyfrowy – dokładnie taka jest nasza nowa marka. innogy – kolorowa, elastyczna, pełna energii i kreatywnych pomysłów. Reorganizujemy koncern, ponieważ chcemy być prekursorami zrównoważonej i nowoczesnej energetyki – i to w nowej odsłonie, mocnych kolorach i z powiewem świeżości” – wyjaśnia Filip Thon prezes RWE Polska, w Grupie RWE odpowiedzialny globalnie za obszary B2C i Obsługi Klienta.  

Nowa nazwa firmy – innogy – zgodnie z planowanym kierunkiem rozwoju spółki nawiązuje do słów „innowacja” („innovation“) oraz energia i technologia („energy”, „technology”). Znakiem rozpoznawczym nowej marki jest logo składające się z małej litery „i“ występującej w różnych konfiguracjach i kolorach, co z kolei symbolizować ma elastyczne i dynamiczne podejście do biznesu. – W przyszłości naszymi konkurentami mogą być takie firmy jak Tesla, Google i Apple. W takim otoczeniu rynkowym chcemy odgrywać znaczącą rolę i wyznaczać trendy – dlatego musimy wykazać się elastycznością, innowacyjnością i kreatywnością. To właśnie oznacza innogy – powiedział Peter Terium, szef koncernu z Essen. 

Co ciekawe, nazwa innogy nie jest zupełną nowością w kontekście Grupy RWE. Wcześniej funkcjonowała w spółce wyłącznie w obszarze energii odnawialnych. Po rebrandingu również obszary sieci i sprzedaży detalicznej w Polsce, Niemczech i innych krajach będą występowały pod jedną marką. Jak twierdzą przedstawiciele spółki, innogy wyraża to, czego firma zamierza być symbolem – innowacje i nowe technologie w energetyce.

::

Fot. Materiały prasowe


Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF