...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Seriale są w cenie

Seriale przeżywają swój złoty wiek. Są najchętniej oglądanymi audycjami w telewizji. I przyciągają reklamodawców. Ile trzeba zapłacić za 30-sekundowy spot wyemitowany wraz z odcinkami najpopularniejszych seriali w Polsce i Stanach Zjednoczonych? Postanowiliśmy to sprawdzić.

Serwis Statista opublikował zestawienie, które pokazuje ile trzeba zapłacić za emisję 30-sekundowego spotu w trakcie trwania topowych seriali w Stanach Zjednoczonych. Produkcja „The Big Bang Theory” (pol. „Teoria wielkiego podrywu”) stacji CBS okazała się bezkonkurencyjna.

Poniżej: cena emisji spotu oraz widownia (średnia dla odcinków ostatniej zakończonej serii) topowych 5 seriali w Stanach Zjednoczonych

Okazuje się, że „The Big Bang Theory” oprócz tego, że jest „najbardziej w cenie” jeśli chodzi o reklamy, to również przyciąga najwięcej widzów. Nie jest to jednak zależność w wypadku wszystkich najchętniej oglądanych produkcji. Zarówno „The Simpsons” (pol. „Simpsonowie”) oraz „New girl” (pol. „Jess i chłopaki”) mają mniej widzów niż „Family guy”, ale za to wyższe wyceny reklamowe.

A jak jest w Polsce?

Żeby sprawdzić ile trzeba zapłacić za emisję 30-sekundowego spotu przy okazji emisji topowych seriali w Polsce sięgnęliśmy po oficjalne cenniki reklamowe polskich stacji telewizyjnych oraz dane oglądalności w segmencie 4+ dostarczane przez Nielsena za okres 7.10.2013 – 13.10.2013.

Poniżej: cena emisji spotu oraz widownia topowych 5 seriali w Polsce

Wśród polskich seriali bezapelacyjnie króluje „M jak miłość” emitowany w TVP 2, zarówno jeśli chodzi o oglądalność jak i wyceny reklam. W Polsce również wielkość widowni nie jest tożsama z ceną emisji spotu.

Co ciekawe, według danych Nielsena w czołowej piątce najchętniej oglądanych polskich seriali w grupie 4+ znalazły się wyłącznie produkcje Telewizji Polskiej, natomiast do pierwszej piątki pod względem wycen trafiły zaledwie dwie – reszta tytułów w tym zestawieniu jest emitowana przez TVN. Z kolei w najlepszej piątce oglądalności w grupie wiekowej 16-49 znalazły się trzy seriale TVP i dwa TVN.

Poniżej: top 5 polskich seriali pod względem oglądalności (4+)

Poniżej: top 5 polskich seriali pod względem oglądalności (16-49)

Źródła: Statista, Świat serialiWirtualnemedia.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF