Social media a ruch na strony WWW

Nie jest niespodzianką, że to właśnie z Facebooka pochodzi średnio 10,37 proc. ruchu na strony WWW. Na drugim miejscu znajduje się Pinterest, który wyprzedza Twittera.

We wrześniu z Pinteresta pochodziło średnio 3,68 proc. ruchu na strony. Z Twittera zaledwie 1,17 proc.

Ciekawie wygląda porównanie wyników z wrzesnia 2012 i września tego roku. Okazuje się, że wzrost udziału w ruchu na strony zanotowały wszystkie badane serwisy społecznościowe oprócz StumbleUpon i Reddit (spadek odpowiednio o 27 i 34 proc.).

Największy wzrost zanotował Pinterest (66 proc.). Ponad 50 proc. wzrostu zanotował Facebook, Twitter i YouTube.

Najsłabsze wyniki uzyskał Google Plus, który został wyprzedzony przez YouTube i LinkedIn.

W sumie ruch na strony WWW z 8 badanych serwisów wynosi 16,81 proc. Rok wcześniej było to 10,95 proc.

 Udział mediów społecznościowych w ruchu na stronach WWW

W wynikach może dziwić to, ze Pinterest dosyć znacznie wyprzedza Twittera. Kluczem do zrozumienia tego wyniku jest specyfika tych serwisów. Pinterest, pomimo kilkukrotnie mniejszej liczby użytkowników, ma szerszy zakres tematyczny. Poza tym zaangazowanie na serwisie jest skupione wokół zdjęć, które są zazwyczaj podlinkowe do stron zewnętrznych. Twitter natomiast dominuje głównie na portalach technologicznych i związanych z marketingiem, gdzie liczba udostępnień tego serwisu kilkukrotnie przewyższa udostępnienia na Facebooku.

::

Badanie przeprowadziła firma Shareaholic na ponad 200 tys. stron WWW.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF