Trendy biznesowe w wyszukiwarce Google w 2021 roku, które mogą być przydatne marketerom [RAPORT]
Do jakich aktywności wracamy po najtrudniejszym okresie pandemii, a czego nam nie brakuje? Google postanowił przeanalizować wyszukiwania z całego świata i przedstawić wyniki w formie przypominającej stories.
W raporcie podsumowane zostały wyszukiwania dotyczące spędzania czasu, rozrywki, trendów gastronomicznych i innych aspektów życia i biznesu.
- Znów razem
Powoli wracaliśmy do spotkań na żywo z rodziną i przyjaciółmi:
- o 400% r/r wzrosło wyszukiwanie w Google hasła “kiedy otwarte restauracje” w Polsce
- o 25% r/r wzrosło zainteresowanie hasłem “sukienka na wesele” w Polsce
Jednak nadal dużą popularnością cieszyły się eventy i spotkania online:
- 70% częściej r/r globalnie wyszukiwana była fraza związane z hasłem “gry ze znajomymi”, jak np. “gry online ze znajomymi”
- Ewolucja rozrywki
Wybieraliśmy miejsca na świeżym powietrzu:
- o 150% r/r globalnie częściej wyszukiwane były hasła zawierające frazy: “miejsce z ogródkiem blisko mnie”, “restauracja z miejscami na zewnątrz blisko mnie”
- o 100% r/r wzrosła popularność hasła “bilety do zoo”
Ale także inne rozrywki były popularne:
- aż o 500% zyskało na popularności globalnie hasło “w teatrach teraz” w okresie od sierpnia do października w porównaniu z analogicznym okresem z roku poprzedniego
- 50% częściej r/r w Polsce wyszukiwane było hasło “wodny plac zabaw”
- Odkrywanie swojego potencjału
Chcieliśmy rozwijać się w różnych kierunkach:
- o 50% r/r globalnie wzrosło zainteresowanie hasłem “malowanie dla początkujących”
- Wielkie zmiany
Praca w domu sprawiła, że zaczęliśmy inwestować w swoje mieszkania:
- o 100% r/r wzrosło zainteresowanie hasłem “pomysły na urządzenie podwórka”
- o 400% r/r zyskało na popularności globalnie hasło “tanie pomysły na małą łazienkę”
Oznaczało to jednak także duże zmiany w życiu wielu ludzi:
- o 200% r/r w okresie od sierpnia do października wzrosło globalnie zainteresowanie “kalkulatorem kredytu mieszkaniowego”
- Zrównoważone życie
Kupujący szukali sposobów, by być eko:
- o 100% r/r wzrosły globalne wyszukiwania hasła “ładowanie pojazdów elektrycznych”
- o 70% r/r w Polsce zyskały na popularności wyszukiwania wyszukiwań w Polsce z frazą “…do fotowoltaiki”
Członkowie społeczności pomagali sobie nawzajem:
- +100% r/r w skali globalnej zyskały na popularności wyszukiwania z “możliwości wolontariatu w pobliżu”
- 100% r/r wzrost zapytań o “jadłodzielnie blisko mnie”
- Definiując nową normalność
Niektóre wygodne zmiany zostały z nami na stałe:
- o 80% r/r wzrost globalnych wyszukiwań hasła “aplikacje zakupowe”
- o 70% r/r wzrost globalnie hasła “zamów dostawę jedzenia”
Niektórzy podróżnicy wrócili do odkrywania świata:
- o 100% r/r wzrosło na popularności hasło “wypady blisko mnie”
- o 50% r/r w Polsce wzrost zaliczyło hasło “walizki podróżne”
Źródło: Google