Trendy na 2021 w marketingu usług edukacyjnych
Pandemia COVID-19 i przymusowa izolacja społeczna sprawiły, że nie tylko spotkania biznesowe zmieniły swoją formę, ale też edukacja ma nieco inny charakter.
Ograniczenia zostały wprowadzone w wielu branżach, uniemożliwiając tym samym odbywanie tradycyjnych zajęć, szkoleń czy kursów uzupełniających wiedzę. Wiele firm na początku pandemii odkryło zalety kursów online, część udostępniało bezpłatnie swoje wykłady w postaci webinarów. Zainteresowanie taką formą usług edukacyjnych z miesiąca na miesiąc wzrasta. Jak trend ten będzie wyglądał w 2021? Sprawdźmy.
Platformy nauczania online
Zmiany w systemie edukacji wymusiły nie tylko wprowadzenie modyfikacji, ale też sprawiły, że pojawiły się nowe rozwiązania. Jednymi z nich są platformy nauczania online, które pozwalają prowadzenie lekcji, a często też nie wymagają obecności nauczyciela. Odpowiednio skonfigurowane umożliwiają samodzielne wybieranie przez ucznia/kursanta tematu zajęć, a następnie w małych krokach pozwalają pogłębić jego wiedzę, wskazać obszary, w których świetnie sobie radzi oraz te, nad którymi powinien jeszcze popracować.
Webinary
Można powiedzieć, że nowoczesny i efektywny marketing usług edukacyjnych nie istnieje już bez webinarów. To komfortowy zamiennik szkoleń, konferencji i seminariów, który nie tylko pełni część edukacji, ale odgrywa również ważną rolę w strategii marketingowej firm. Pozwalają one bowiem nie tylko dostarczyć szereg niezbędnych informacji i poszerzyć wiedzę, ale także wspierają w promowaniu marki i zwiększenia jej rozpoznawalności. Czasem wystarczy kilka webinarów, aby stwierdzić, że jest to równie skuteczna forma jak nauka tradycyjna. Pozwalają one bowiem zebrać w wirtualnej klasie uczniów z różnych regionów Polski, ale i świata. Nie wymagają ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem sal konferencyjnych czy dojazdami. Co więcej – ich zorganizowanie jest niezwykle proste i nie wymaga dysponowania skomplikowanym sprzętem.
Content video
Ciekawym sposobem na przekazywanie wiedzy uczestnikom szkoleń czy innych zajęć jest content video. To krótkie, ale niezwykle treściwe filmiki, które w prosty, ale ciekawy sposób umożliwiają przekazać wiedzę. Ich ogromnym plusem jest długość – nie wymagają spędzenia kilku godzin przed ekranem. Tworząc je, warto pamiętać o tym, że zbyt długie treści nie zostaną tak dobrze przyswojone przez słuchacza. Krótkie, angażujące i interesujące nie tylko zwrócą uwagę, ale zostaną na dłużej zapamiętane.
Konwersacje
Ku zaskoczeniu wielu osób, nauka może odbywać się również poprzez rozmowę. Forma ta jest szczególnie doceniana w przypadku poznawania języków obcych. Okazuje się, iż nawet 20 minut z native speakerem dziennie pozwala znacznie poprawić płynność wypowiedzi – efektu tego nie da się osiągnąć przez spędzanie kolejnych godzin nad książkami. Rozmowa z nauczycielem pozwala nie tylko przełamać pewne bariery, ale także na bieżąco wyjaśniać problemy, czy zadawać pytania. Usługi edukacyjne w sieci – dlaczego stały się tak popularne?
Przeniesienie nauki do sieci sprawiło, że coraz więcej osób decyduje się na poszerzanie wiedzy. Wynika to z faktu, że nauka ta nie generuje dodatkowych kosztów związanych, chociażby z dojazdem na drugi koniec miasta. To także oszczędność czasu – udział w zajęciach można brać w dowolnym miejscu, wykorzystując w tym celu często dowolne urządzenie. Co więcej, nic nie może popsuć planów nauki. W zależności od formy zajęć choroba czy nagłe spotkanie w pracy nie sprawiają, że uczestnik nie może wziąć udziału w zajęciach. Lekcje nie przepadają, a często można je odbywać w dogodnych dla siebie porach.
Nic zatem dziwnego, że rynek marketingu w branży usług edukacyjnych wciąż się rozwija i pojawiają się nowe rozwiązania. W 2021 roku nauka online rozwinie się jeszcze bardziej, minimalizując tym samym ilość zajęć odbywających się w trybie stacjonarnym.
Pandemia spowodowała, że prawdopodobnie już na stałe będziemy wykorzystywać do nauki zdalnej rozwiązania, o których nigdy byśmy wcześniej nawet nie pomyśleli.
Tutlo to nowoczesna platforma językowa służąca do nauki angielskiego online. Działamy od 2015 roku i przez 4 lata pomogliśmy ponad 8 tys. klientów nauczyć się swobodnie mówić po angielsku. Pomysłodawcami Tutlo są Damian Strzelczyk i Tomasz Jabłoński, którzy kilka lat temu nie mogli znaleźć odpowiedniego dla siebie rozwiązania do nauki języka angielskiego. W natłoku obowiązków notorycznie przekładali lekcje z native speakerem, który nie był na tyle elastyczny, by dopasować się do ich grafiku. Stworzyli Tutlo, a teraz sami z niego korzystają!