YouTube wycofuje się z projektu „Original”

youtube originals

Miała być konkurencja dla takich gigantów jak Netflix czy HBO, po 6 latach Google składa broń i wywiesza białą flagę.

W ramach subskrypcji YouTube premium użytkownicy mają dostęp do takich funkcji jak odtwarzanie w tle, YouTube music oraz ściąganie materiałów. Dotychczas w ramach abonamentu garstka zainteresowanych miała również dostęp do bardziej telewizyjnej części platformy, czyli produkcji spod szyldu Original.
Dość szybko jednak okazało się, że projekt nie spełnia założonych celów, a produkcje, w które często zaangażowane zostały wielkie nazwiska, nie generują spodziewanych wyświetleń. Drugi najbardziej popularny film z projektu pomimo premiery dwa lata temu oraz obecności Roberta Downey Jr. wygenerował jedynie 53 miliony wyświetleń.

yt originals

Dyrektor biznesowy serwisu na Twitterze ogłosił poza zakończeniem projektu, dokończenie rozpoczętych produkcji, kontynuacje programów tworzonych w ramach YouTube Kids Funds, oraz Black Voice, oraz zakończenie współpracy z Susanne Daniels odpowiedzialną za treści tworzone w ramach programu Originals.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF