Ad World Masters ogłasza listę marketerów i marek roku
AdWorldMasters.com, platforma łącząca 11 000 agencji w 160 krajach z marketerami, opublikował listę najlepszych marketerów i marek na całym świecie. MOTYs i BOTYs, odpowiednio, „Marketers Of The Year” i „Brands Of The Year”, to wyróżnienie nagradzanie do 5 marketerów i 5 marek na kraj.
Współpracownicy z branży mieli szansę nominować do tytułu marki i marketerów, a panel analityków z firmy wybrał marki i marketerów którzy otrzymają wyróżnienia.
Historia celebrowania branży kreatywnej: Ad World Masters wykorzystywał swoje dane i unikalną technologię, aby nagradzać agencje na podstawie ich wyniku agencji – miernika od 0 do 10 oceniającego potencjał agencji – obliczanego przez algorytmy AI, biorąc pod uwagę 160 punktów danych dla każdej agencji.
Dowiedz się więcej o konkursie Agencja Roku
Jeśli chodzi o MOTY i BOTY, ostateczna lista obejmuje osoby i marki z 59 krajów. Łączna liczba to 139 marketerów i 186 marek. Lista marketerów nagradza różnorodnych marketerów i działaczy o różnych horyzontach, mieszankę wpływowych i karierowiczów. Nagrodzone marki są zazwyczaj markami konsumenckimi i reprezentują różne typy, od marek regionalnych po młode firmy technologiczne i marki globalne.
Jednym z bardziej interesujących odkryć, jakie możemy wyciągnąć z nominacji, było to, że ujawnia on silną „glokalną” dynamikę w grze o wschodzące marki i talenty w branży.
Thomas Lavernhe, dyrektor generalny i współzałożyciel Ad World Masters
Lista zwycięzców uporządkowana jest według krajów, dostępna na stronie Ad World Masters. Marketers and Brands of the Year – MOTY & BOTY Summary.
Marketerzy i marki roku w Polsce
Celem marketingu jest pomoc markom i firmom w uzyskaniu większej widoczności i zmobilizowaniu odbiorców do podjęcia działań. Konkurs ma na celu nagrodzenie pretendentów i wiodących marek, które pchają branżę do przodu.
Panel postanowił nagrodzić marki i profesjonalistów z całego świata. Opublikowano listę dla 59 krajów. Konkurs rzuca światło na specyfikę rynków lokalnych i regionalnych, a jury i metodologia selekcji skupiają się nie tylko na liderach, ale także na wykonawcach – ludziach zaangażowanych w pracę firm i ich marek, oraz zespołach z doświadczeniem w pracy na tych rynkach.
Ludzie nominowani do nagrody MOTY:
- Darek Maciołek – BNP Paribas
- Izabela Skonieczna – Free Now
-
Murat Yatağan – Brainly
Marki nominowane do nagrody BOTY:
- Żywiec
- Żabka
- Tymbark
- OLX
- 3M
Polska ma dynamiczną i rozwijającą się branżę reklamową. Po Rosji ma drugie co do wielkości wydatki na reklamę w Europie Środkowo-Wschodniej. Telewizja to chyba najbardziej wpływowe medium w Polsce. Reklama radiowa, kinowa i zewnętrzna stale zajmują niewielką, ale godną uwagi część rynku, podczas gdy udział reklamy w prasie znacznie się zmniejszył. Sektor reklamy telewizyjnej radzi sobie dobrze – zarówno przychody, jak i wydatki nadal rosną, pomimo coraz większej konkurencji ze strony internetu. W Polsce wpływy z reklam wyniosły 2,16 mld zł w styczniu 2021 r.
Źródło: Ad World Masters