ORLEN tytularnym sponsorem Alfa Romeo Racing

852

PKN ORLEN został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing w sezonie 2020 Formuły 1. W ramach współpracy Robert Kubica dołączy do zespołu, a logotyp ORLEN będzie głównym elementem malowania bolidu i kombinezonów. Nazwa Koncernu będzie również używana w oficjalnej komunikacji zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN. Zupełnie nowym obszarem współpracy pomiędzy PKN ORLEN a zespołem będzie szkolenie młodzieży, w ramach ORLEN Akademii Kartingowej, prowadzonej przez Sauber Motorsport. Specjalnie dla Brief.pl, komentuje Adam Burak, Dyrektor Wykonawczy ds. Komunikacji Korporacyjnej. PKN ORLEN jest partnerem 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

W sporcie podobnie jak w biznesie, bardzo ważna jest konsekwencja. Kiedy w ubiegłym roku wspieraliśmy powrót Roberta Kubicy do Formuły 1, wiedzieliśmy, że tworzymy historię sportu, ale też otwieramy nowy rozdział w historii marki ORLEN. Miniony sezon przerósł nasze oczekiwania w kontekście korzyści uzyskiwanych dzięki obecności w najbardziej prestiżowych wyścigach świata. Sama wartość ekspozycji naszego logotypu po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł, znacząco zwiększyliśmy również zyski sieci detalicznej. Budowa globalnej rozpoznawalności marki pozwoliła nam też na rozpoczęcie procesu co-brandingu, w ramach którego docelowo wszystkie europejskie stacje naszej sieci mają działać pod jednym szyldem. Dziś robimy kolejny ważny krok na tej drodze wiążąc się z zespołem o olbrzymiej tradycji i historii. Naszym ambasadorem pozostaje Robert Kubica, niezmiennie lubiany, jeden z najszybszych kierowców świata.

Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN

Robert Kubica Daniel Obajtek
Robert Kubica i Daniel Obajtek, fot. PKN Orlen

 

Nasza współpraca z PKN ORLEN dotychczas układała się świetnie i cieszę się, że zostajemy razem na kolejny sezon. Zaczynam nowy rozdział w karierze dołączając do Alfa Romeo Racing ORLEN. To zespół, który zajmuje szczególne miejsce w moim sercu i miło będzie zobaczyć znajome twarze, które pamiętam jeszcze z Hinwil. Czas i okoliczności się zmieniły, ale jestem przekonany, że determinacja i głód sukcesu pozostaną niezmienne. Liczę, że moje doświadczenie pozwoli nam wspólnie wykorzystać szanse, które czekają w nadchodzącym sezonie.

Robert Kubica

W ramach pakietu sponsorskiego, w stosunku do ubiegłego sezonu, znacząco zwiększy się ekspozycja marki ORLEN. Logotyp Koncernu znajdzie się w oficjalnej nazwie zespołu, a cała komunikacja będzie prowadzona z wykorzystaniem nazwy Alfa Romeo Racing ORLEN. Logotyp z orłem pojawi się na bolidach zespołu, m.in. na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Widoczny będzie także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców. Dodatkowo logotyp Koncernu znajdzie się na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome. Umowa z Alfa Romeo Racing przewiduje ponadto, znacznie większe niż do tej pory, zaangażowanie kierowców i członków zespołu w działania eventowe PKN ORLEN, w tym w szczególności wsparcie organizowanej przez Koncern największej imprezy motoryzacyjnej w Polsce, VERVA Street Racing. Dotyczy to także Roberta Kubicy, który zostanie rezerwowym kierowcą Alfa Romeo Racing ORLEN.

 

W ramach współpracy, do ORLEN Akademii Kartingowej prowadzonej przez Sauber Motorsport, szwajcarską firmę, która prowadzi i zarządza Alfa Romeo Racing w Formule 1, dołączy trzech młodych kierowców z Polski. Jest to kontynuacja działań rozpoczętych przez Koncern w 2018 roku, mających na celu wyłonienie i wyszkolenie następców Roberta Kubicy. Firma jest sponsorem strategicznym polskich serii kartingowych W nadchodzącym sezonie wystartuje w nich ok. 200 zawodników, w tym 30 młodych kierowców nominowanych do Akademii ORLEN Team.

bolid Alfa Romeo Racing ORLEN
fot. PKN Orlen
Alfa Romeo Racing ORLEN
fot. PKN Orlen

 

 

 

 

 

 

 

Gdy PKN ORLEN wjechał z Robertem Kubicą na tory Formuły 1, współpraca ta stała się główną osią komunikacji marki. Co więcej, okazała się marketingowym strzałem w dziesiątkę. Wartość ekspozycji logotypu ORLEN po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł. F1 należy do jednej z najchętniej oglądanych dyscyplin o potencjalnym zasięgu szacowanym na niemal ¼ całej populacji globu. W dodatku cieszy się wielkim prestiżem w świecie sportu, który umożliwia nieosiągalną dotąd ekspozycję polskiej marki na arenie międzynarodowej. Nasza decyzja o wejściu w Formułę 1 była więc działaniem przemyślanym. Będzie ono wsparciem dla rozpoczętego przez nas procesu ujednolicania wizerunku sieci stacji, które będą funkcjonować pod jednym szyldem. ORLEN prowadzi działalność na sześciu rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie. W Europie Środkowo-Wschodniej ma ponad 2800 stacji paliw, a jego produkty petrochemiczne i rafineryjne docierają na sześć kontynentów do ponad 100 krajów. Zaangażowanie w Kubicę i F1 pozwoliło nam pobić kolejne rekordy w segmencie detalicznym, gdzie zysk operacyjny w III kwartale 2019 wzrósł o prawie 600 mln zł w porównaniu do danych sprzed roku. Od początku podkreślaliśmy, że nasze działania sponsoringowe traktujemy długofalowo, dlatego nadal jesteśmy z Robertem i wzmacniamy pozycję marki poprzez współpracę Alfa Romeo Racing ORLEN.

Adam Burak, Dyrektor Wykonawczy ds. Komunikacji Korporacyjnej

Z przeprowadzonych przez spółkę analiz efektywności wynika, że udział Roberta Kubicy w tegorocznych wyścigach Formuły 1 przyczynił się w Polsce do wzrostu oglądalności tej dyscypliny o ponad 630%. Globalny ekwiwalent z ekspozycji marki ORLEN podczas transmisji telewizyjnych po 16 wyścigach sezonu 2019 przekroczył 110 mln zł. Według badań ARC Rynek i Opinia w ciągu całego sezonu znacząco wzrosła też znajomość marki ORLEN jako sponsora Roberta Kubicy. W tych samych badaniach co piąty polski kierowca zadeklarował, że ze względu na wsparcie przez koncern Roberta Kubicy częściej korzysta z oferty stacji ORLEN. Potwierdzeniem tego był istotny wzrost sprzedaży w detalu. Zysk operacyjny w tym segmencie po III kwartałach 2019 r. wzrósł o prawie 600 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. O 4 proc. wzrosła sprzedaż paliw w całej Grupie, wyraźnie zwiększyła się też sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Akceptuję Dowiedz się więcej