Spotify wciąż dominuje

493

Na rynku pojawia się coraz więcej usług pozwalających na słuchanie muzyki. Każdy wiec stara wyróżnić się na swój sposób, a mimo to król jest nadal jeden.


Świeżo opublikowany raport MIDiA pokazuje jak wyglądał rynek muzycznego streamingu w drugim kwartale 2021 roku oraz jak zmienił się w stosunku do 2020 roku.

Pomimo spadku o 2 pkt procentowe niekwestionowanym królem wciąż pozostaje Spotify z ponad 30% udziałem rynku. Kolejne miejsca dość równo podzielone zostały przez Apple music, Amazon music oraz Tencent music, które razem zajęły 41% rynku. Na pewno zadowolony może być Google mimo dopiero piątek miejsca i 8% udziału w rynku zaliczył najwyższy wzrost rok do roku wynoszący 50%. Z punktu widzenia Polskich użytkowników brakować w rankingu może Tidala, który musi zadowolić się wliczeniem go w 10% kategorie innych mniej używanych platform.

wykres streaming

W nadchodzącym roku warto będzie obserwować rozwój usługi YouTube Music, która ma szanse namieszać na rynku oraz dalsze losy Spotify, które w najbliższych latach może umocnić swoją pozycję lub spaść z wysokiego konia.

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Akceptuję Dowiedz się więcej