...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Złote Spinacze 2021 z rekordem zgłoszeń! [BRIEF PATRONUJE]

Zlote Spinacze rekord

Do XIX edycji konkursu Złote Spinacze wpłynęło aż 397 zgłoszeń w 35 kategoriach. To najwyższy wynik od początku istnienia konkursu. Do kategorii głównych wpłynęło 238 zgłoszeń, do kategorii sektorowych 106, a do kategorii specjalnych 53 zgłoszenia.

Spośród kategorii głównych największym powodzeniem cieszyła się kategoria – Covid-19 PR response, która została utworzona w ubiegłym roku w odpowiedzi na sytuację związaną z wybuchem pandemii. Drugą najchętniej wybieraną kategorią była Kampania społeczna. Wśród kategorii sektorowych najwięcej projektów zgłoszono do kategorii Finanse, natomiast najczęściej wybieraną kategorią specjalną była Efektywność.

Od 14 września do 3 października trwać będzie I etap konkursu, podczas którego 94-osobowe Jury oceni wszystkie zgłoszone do konkursu projekty, wykorzystując w tym celu dedykowaną platformę do głosowania online. Natomiast 7 października ogłoszone zostaną tegoroczne nominacje. Jurorzy będą oceniać projekty w sześciu grupach, a nad całością prac będzie czuwać Przewodniczący Jury – Marcin Sienkowski, Head of Marketing w OLX.

Informacja o rekordowej liczbie zgłoszeń, jaka wpłynęła w tym roku do 19. edycji konkursu Złote Spinacze, to świetna wiadomość dla całej branży PR. Rosnące z roku na rok zainteresowanie uczestnictwem nie tylko wśród agencji PR, ale także ze strony firm i organizacji pozarządowych potwierdza renomę tego największego konkursu branżowego w Polsce i zaufanie do profesjonalizmu jury, w skład którego wchodzi prawie 100 przedstawicieli sektora PR. To też dowód na to, że nasza branża potrafiła szybko i elastycznie dostosować się do realiów wynikających z pandemii tak, aby w nowej rzeczywistości nadal skutecznie odpowiadać na wyzwania i potrzeby klientów.

Klara Banaszewska, Dyrektor Generalna Grayling Poland, wiceprezes zarządu ZFPR

Grupa pierwsza, na czele z Łukaszem Malczewskim, Partnerem Zarządzającym w agencji d*fusion commmunication, oceni projekty z kategorii: Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Media Relations, Finanse, Przemysł i infrastruktura, Technologia, IT, telekomunikacja oraz Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze.

Grupa druga, której przewodniczącym jest Mariusz Wawer, Head of Governmental Relations & Sustainability 3M Poland & East Europe Region, oceni projekty z kategorii: Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, Social media, Medycyna i zdrowie, Motoryzacja i transport oraz Efektywność.

Przewodniczącą grupy trzeciej jest Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Content marketing – branded content, Event komercyjny, PR miejsca, miasta lub regionu oraz Uroda, higiena i wellness.

Czwartej grupie przewodniczyć będzie Monika Kaczmarek-Śliwińska, dr hab., adiunkt Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz przewodnicząca Rady Nadzorczej MENTAX. Grupa oceni projekty z kategorii: PR pro bono, NGO i sektor publiczny, Sustainability i CSR Communiactions, Kampania społeczna oraz Research&Insight.

Przewodniczącą piątej grupy jest Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz Rzecznik Prasowy, Nationale-Nederlanden. Jurorzy z tej grupy ocenią zgłoszenia w następujących kategoriach: Employee experience i komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Custom publishing, Kreatywność, Kultura i media oraz Moda i styl życia.

Szósta grupa, pod przewodnictwem Agnieszki Kępińskiej-Sadowskiej, Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych Europa Centralna, Polska, Bałtyki, World Travel Retail w Mondelez International, oceni projekty zgłoszone w kategoriach: Covid-19 PR response, PR korporacyjny, Event społeczny, Sektor spożywczy oraz Sport, turystyka i rekreacja.

Projekty w kategoriach głównych i kategoriach sektorowych Jury oceni w pięciu obszarach: WYZWANIE, DIAGNOZA, STRATEGIA, KREACJA, EFEKTYWNOŚĆ. W każdym z nich, projekt może otrzymać po 10 punktów, czyli maksymalnie 50 punktów za pięć obszarów. Projekty w kategoriach specjalnych będą oceniane według odmiennych kryteriów, a każdy projekt będzie mógł otrzymać maksymalnie 10 punktów. Kryteria oceny dostępne są na stronie konkursu.

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Partnerzy: rp.pl, Rzeczpospolita, Press, Wirtualne Media, Newseria, BRIEF, PR Manager, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Pro4Media, THINKTANK, Sotrender, Conrego, Piloci Studio.


Źródło: ZFPR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF