Znamy skład Jury Konkursu Złote Spinacze 2020
Przewodniczącą Jury XVIII edycji Złotych Spinaczy została Małgorzata Mejer z Procter&Gamble. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich są: Anna Papka (Shell Polska), Magdalena Brzezińska (Grupa Żywiec), Mariusz Pleban (OneMulti) oraz Anna Cywińska (Fundacja Nutricia).
Wśród jurorów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy znalazło się niemal 90 osób – są to nie tylko praktycy i eksperci branży PR, ale także przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, mediów oraz środowiska akademickiego.
Konkurs Złote Spinacze to coroczne święto branży PR, miejsce, w którym mamy okazję zobaczyć to, co w niej najciekawsze. To także okazja, by poznać nowe, pojawiające się w niej trendy, usłyszeć opinie wybitnych ekspertów repezentujących agencje, klientów, organizacje pozarządowe, świat akademicki, media.
Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w P&G, Przewodnicząca Jury
Jurorzy zostali przydzieleni do czterech grup, w których będą oceniać projekty zgłoszone w określonych kategoriach. W przypadku znacznych dysproporcji w liczbie zgłoszeń, kategorie przydzielone do grup jurorskich mogą ulec zmianie.
Przewodniczącą pierwszej grupy jest Anna Papka, Doradca ds. relacji zewnętrznych na Polskę oraz Rzecznik Prasowy Shell Polska. Grupa oceni projekty z kategorii PR korporacyjny, Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Media Relations, Technologia, IT, telekomunikacja, Finanse, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, Przemysł i infrastruktura, Efektywność.
W skład grupy weszli:
- Ewa Bałdyga / Wiceprezes Zarządu / Martis Consulting
- Magdalena Biedrzycka-Doliwa / Corporate Communication Senior Manager / Deloitte
- Adam Burak / Członek Zarządu ds. Komunikacji i Marketingu / PKN ORLEN
- Magdalena Dziak-Woyda / Associate Director / FleishmanHillard
- Ilona Gajewska / PR & Communication Executive Manager / Grupa Selena
- Marcin Gruszka / Product PR Manager / Allegro
- Luiza Jurgiel-Żyła / Prezeska, Polskie Stowarzyszenie Public Relations / PR Manager, Cresa Polska
- Bartłomiej Kędzierski / Managing Partner / Made in PR
- Marek Kosycarz / Wykładowca / Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej
- Julia Kozak / Partner / C.Point
- Kamil Kozłowski / Partner Zarządzający / d*fusion communication
- Anna Krajewska / Członek Zarządu / NBS Communications
- Grzegorz Marczak / Redaktor Naczelny / Antyweb
- Eliza Misiecka / Dyrektor / Genesis PR
- Monika Nowakowska / Dyrektor Departamentu Public Relations / Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu Santander Bank Polska
- Michał Olbrychowski / Head of Cohn&Wolfe
- Anna Olszewska / Rzecznik oraz Dyrektor Departamentu Komunikacji KIR
- Tomasz Podolak / Założyciel Linkleaders
- Dorota Sapija / Dyrektor Zarządzający / Omega Communication
- Justyna Szafraniec / Head of Communication / Grupa Generali Polska
- Grzegorz Szczepański / CEO / Hill+Knowlton Strategies
- Wojciech Szeląg / Dziennikarz i Wydawca / Polsat News
- Cezary Szymanek / Zastępca Redaktora Naczelnego „Rzeczpospolitej”, Redaktor Naczelny rp.pl
Pracami drugiej grupy jurorskiej zarządzać będzie Magdalena Brzezińska, Corporate Affairs Director w Grupie Żywiec. Grupa zajmie się projektami z kategorii Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, Komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Social media, Medycyna i zdrowie, Sektor spożywczy, Motoryzacja i transport.
W tej grupie znaleźli się:
- Agnieszka Bacińska / CEO / Walk PR
- Klara Banaszewska / Dyrektor Generalna / Grayling Poland
- Maria Buszman / Wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym / Prezes Zarządu, Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie
- Sebastian Bykowski / Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny / PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
- Agnieszka Durlik / Dyrektor Generalny Sądu Arbitrażowego przy KIG
- Agnieszka Durska / Szefowa Komunikacji Online / PIU
- Adam Jarosz / Managing Partner, General Manager / BE Communications
- Aneta Jóźwicka / Corporate Relations Director Europe Partner Markets and Poland Public Policy / Diageo
- Anna Knowska / Dyrektor Zarządzający / Komunikacja Plus
- Ewa Król-Sawicka / Managing Partner / Human Signs
- Iwona Kubicz / Prezes Zarządu / Procontent Communication
- Arkadiusz Mierzwa / Dyrektor ds. komunikacji / Jeronimo Martins Polska
- Przemysław Mitraszewski / Managing Partner / Lighthouse
- Marta Pokutycka-Mądrala / Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz Rzecznik Prasowy / Nationale–Nederlanden
- Elżbieta Radzka-Ferenc / Partner Zarządzający, Wiceprezes / Marketing & Communications Consultants
- Małgorzata Rybak-Dowżyk / Corporate Communication Department Director / T–mobile Polska
- Sebastian Stępak / CEO / MSL
- Katarzyna Terej / Partner Zarządzający / TBT i Wspólnicy
- Dariusz Tworzydło / Pełnomocnik Dziekana na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
- Mariusz Wawer / Head of Governmental Relations 3M Poland & East Europe Region
- Alicja Wysocka-Świtała / Partner Zarządzający / Clue PR
Trzeciej grupie przewodniczyć będzie Mariusz Pleban, CEO agencji OneMulti. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Covid-19 PR response, Content marketing – branded content, Custom publishing, PR miejsca, miasta lub regionu, Sport, turystyka i rekreacja, Uroda, higiena i wellness, Kreatywność.
W skład grupy weszli:
- Dorota Ciszek / Ekspert Sektorowy, Brand Communications / On Board Think Kong
- Joanna Drabent / CEO / Prowly
- Justyna Gościńska-Bociong / Dyrektor ds. Komunikacji i Marki Korporacyjnej / Medicover
- Monika Jasłowska / Doradca ds. Transformacji / Polpharma Group
- Małgorzata Kołodrub / Senior Communications & PR Manager, CEE / Medtronic Poland
- Vadim Makarenko / Wydawca / BIQdata.pl
- Małgorzata Mejer / Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej / Procter & Gamble w Europie Centralnej
- Paweł Modzelewski / Head of Strategy / 24/7 Communication
- Robert Moreń / Niezależny ekspert
- Michał Nowosielski / Założyciel / BIGTHINKSKI
- Przemysław Pająk / CEO oraz właściciel / Grupa Spider’s Web
- Marcin Sienkowski / Head of Marketing / OLX
- Justyna Skrzypek / Country Marketing Director Poland & Baltics / Grupa Essilor
- Sebastian Tołwiński / Regionalny Dyrektor ds. Public Relations / UPFIELD
- Łukasz Wilczyński / Prezes Zarządu / Planet Partners
- Anna Wiśniewska / Marketing and Communications Director / Skanska
- Tomasz Wygnański / Redaktor Naczelny / Media i Marketing Polska
- Jan Zając / Prezes Zarządu / Sotrender
- Katarzyna Życińska-Jarosz / Prezes Zarządu / 38 Content Communication
Przewodniczącą grupy czwartej jest została Anna Cywińska, Prezes Fundacji Nutricia. Grupa zajmie się oceną projektów z kategorii PR pro bono, Kampania społeczna, Event komercyjny, Event społeczny, Sustainability i CSR Communications, NGO i sektor publiczny, Kultura i media, Moda i styl życia, Research&Insight.
W grupie znaleźli się:
- Małgorzata Bogusz / Managing Partner, Public Affairs Director / Vision Group
- Anna Borys-Karwacka / Corporate Relations Director / McDonald’s Polska
- Katarzyna Broniarek / Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej / IKEA Retail
- Anna Drewniak / Consulting Director / Havas PR
- Agnieszka Dziedzic / Managing Partner / Weber Shandwick
- Blanka Fijolek / CEE PR & Community Manager / Amazon Polska
- Zbigniew Gajewski / Partner / THINKTANK Ośrodek dialogu i analiz
- Katarzyna Gospodarek / Corporate Communications Director / BMW Group Polska
- Ewa Hope / dr, wykładowca, Pełnomocnik ds. Public Relations / Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
- Monika Kaczmarek-Śliwińska / dr hab. Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
- Agnieszka Kępińska-Sadowska / Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych Europa Centralna, Polska, Bałtyki, World Travel Retail / Mondelez International
- Paweł Łukasiak / Prezes / Akademia Rozwoju Filantropii
- Anna Nawrocka-Tełewiak / Założycielka / Fundacja YOUNGS ARTS, Creative Cube
- Mirella Panek-Owsiańska / Członkini Zarządu / Fundacja Szkoła Liderów
- Ewa Podolska / Redaktor, Wydawca / TOK FM
- Łukasz Przybysz / Medioznawca, politolog, wykładowca / Uniwersytet Warszawski
- Paweł Sanowski / Prezes Zarządu / Instytut Monitorowania Mediów
- Marta Szafrańska / Director Corporate Communications, Publicity & Corporate Citizenship Central and
- Eastern Europe / The Walt Disney Company
- Iwona Świątczak-Wasilewska / Pracownik naukowy, wykładowca / Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny
- Hanna Waśko / CEO, właściciel / Big Picture
Ponadto wszyscy jurorzy będą oceniać projekty nadesłane w kategorii jubileuszowej, uruchomionej z okazji 20. rocznicy założenia Związku Firm Public Relations. Jej celem jest przypomnienie projektów, które miały szczególny wpływ na polską branżę PR i wyłonienie spośród nich Kampanii PR XX-lecia.
W konkursie mogą wziąć udział wszystkie podmioty realizujące kampanie public relations oraz inne projekty związane z budowaniem wzajemnie korzystnych relacji i skutecznym komunikowaniem.
Do 3 września trwa II termin zgłoszeń. Ostateczny termin przyjmowania projektów minie 7 września.
Nominowanych poznamy 8 października, a zwycięzców podczas uroczystej gali 4 grudnia.
Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.zlotespinacze.pl.
Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Partnerzy: rp.pl, Rzeczpospolita, BRIEF, Wirtualne Media, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Pro4Media, VIDEOactions – agencja filmowa, THINKTANK, Sotrender, Conrego, Piloci Studio, Digital Beast, Michał Gmitruk Production, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu.
Źródło: Informacja prasowa Związek Firm Public Relations