...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Badania satysfakcji użytkowników portalu internetowego

Badania satysfakcji użytkowników portalu internetowego

Prowadząc branżowy portal internetowy z pewnością chcielibyśmy, żeby był on w jak największym stopniu atrakcyjny dla użytkowników i żeby miał on jak najwięcej odsłon. Jednak nawet taka strona internetowa, na której znajduje się dużo fachowych i merytorycznych treści może nie zyskać uznania w oczach osób, do których jest ona skierowana. Zły layout, nieprzemyślany układ treści, […]

Prowadząc branżowy portal internetowy z pewnością chcielibyśmy, żeby był on w jak największym stopniu atrakcyjny dla użytkowników i żeby miał on jak najwięcej odsłon. Jednak nawet taka strona internetowa, na której znajduje się dużo fachowych i merytorycznych treści może nie zyskać uznania w oczach osób, do których jest ona skierowana. Zły layout, nieprzemyślany układ treści, niedziałające zakładki potrafią odepchnąć potencjalnych odbiorców. I to nawet w sytuacji, gdy zamieszczone na danym portalu materiały naprawdę zasługują na uwagę. Jeśli zatem widzimy, iż nasza witryna nie ma tylu odwiedzin, ile mogłaby potencjalnie mieć lub też liczba unikalnych odsłon zaczyna się zmniejszać. Wówczas warto pomyśleć nad badaniami satysfakcji odbiorców naszego portalu internetowego. Poznając zdanie odbiorców o prowadzonej przez nas stronie możemy wprowadzić niezbędne zmiany i udoskonalenia. A tym samym w ten sposób na nowo przyciągnąć użytkowników do odwiedzin. Tym samym dobrze jest przeprowadzić badania satysfakcji użytkowników portalu internetowego.

 

Jak przeprowadzić badania satysfakcji użytkowników strony internetowej?

 

Badania satysfakcji użytkowników portalu internetowego można przeprowadzić zarówno przy użyciu metod ilościowych, jak i jakościowych. Jeśli mowa o tych pierwszych, to najprostszym rozwiązaniem będzie umieszczenie na naszej stronie informacji o badaniu, wraz z linkiem do ankiety internetowej. W tej ankiecie zawarte będą pytania dotyczące poszczególnych aspektów funkcjonowania naszej strony. Przydatnym narzędziem do przeprowadzenia tego rodzaju badania może być narzędzie SurvGo, pozwalające w łatwy sposób zaprojektować i przeprowadzić badania ankietowe w internecie.

 

Wywiad ekspercki – opinia klienta jest ważna

Innym sposobem poznania tego, co sądzą użytkownicy o prowadzonym przez nas portalu internetowym jest przeprowadzenie wywiadu eksperckiego z niektórymi spośród nich. Tego rodzaju badanie pozwoli nam uzyskać pogłębione informacje wprost od odbiorców naszej witryny na temat poszczególnych aspektów jej funkcjonowania.

 

Kim jest odbiorca portalu?

Jeśli prowadzimy stronę o dosyć specjalistycznej tematyce (np. portal internetowy poświęcony architekturze, budownictwu, historii, medycynie itd.) wówczas możemy liczyć na to, iż odbiorcy naszych materiałów nie są przypadkowi. Z jednej strony mogą to być hobbyści, którzy interesują się daną tematyką. Tymczasem z drugiej strony mogą to być osoby zawodowo zajmujące się poruszanymi przez nas na stronie zagadnieniami. Zarówno jednych, jak i drugich odbiorców naszego portalu możemy potraktować jako ekspertów i podczas wywiadu skorzystać z ich wiedzy. Takie osoby w największym stopniu mogą nam pomóc ocenić mocne i słabe prowadzonej przez nas strony. Jak i wskazać, jakie tematy w naszych materiałach powinny być częściej poruszane. A także z jakich tematów być może należałoby całkowicie zrezygnować. Zagadnień, które mogą zostać omówione w trakcie wywiadu eksperckiego jest naprawdę dużo.

 

Jakie pytania możesz zadać użytkownikom strony internetowej?

Prowadząc tego rodzaju wywiad z użytkownikami naszego portalu możemy ich zapytać m.in. o ich opinię w zakresie:

  • przejrzystości naszego portalu, jego atrakcyjności wizualnej;
  • poziomu merytorycznego materiałów umieszczanych na portalu, ich długości, stylu, poprawności językowej;
  • sposobu prezentowania treści w materiałach, wyróżnienia najważniejszych informacji;
  • preferowanych przez nich form multimediów zamieszczanych na portalu (np. filmiki, podcasty, prezentacje);
  • poprawności wyświetlania naszego portalu na różnych urządzeniach (komputery, smartphony, tablety itd.).

 

Badania satysfakcji użytkowników portalu internetowego przeprowadź sam

Decydując się na przeprowadzenie wywiadów eksperckich warto najpierw umieścić informację na naszej witrynie, w której znajduje się zaproszenie do badania. W informacji tej powinien znaleźć się także kwestionariusz zgłoszenia do udziału w wywiadzie. Za jego pomocą możemy także dokonać wstępnej selekcji kandydatów do badania – zamieszczając w nim pytania dotyczące wykonywanego zawodu, zainteresowań itd. Uzyskawszy bazę osób chętnych do udzielenia wywiadu możemy rozesłać wybranym osobom informację o zakwalifikowaniu do wywiadu, wraz z prośbą o ustalenie jego terminu. Sam wywiad możemy przeprowadzić na różne sposoby – osobiście, lub też za pośrednictwem łączy internetowych i oprogramowania do prowadzenia rozmów. Przeprowadziwszy wywiady możemy przystąpić do analizy zebranego materiału oraz wyciągnięcia wniosków. Poznając opinie użytkowników naszego możemy podjąć działania, które ulepszą nasz portal. Działania te sprawią, że będzie on bardziej atrakcyjny dla naszych dotychczasowych użytkowników oraz przyciągnie do siebie nowych.

 

Zobacz także:

Jak zbadać potrzeby klientów?

Badanie marketingowe – wprowadzasz nowy produkt na rynek?

Jak pozyskać lojalnych konsumentów dzięki aplikacji do badania opinii klientów?

Jak mierzyć lojalność Klienta za pomocą wskaźnika NPS?

Jak zmniejszyć ilość niezadowolonych klientów

 

BioStat® to komercyjna jednostka naukowa posiadająca status Centrum Badawczo-Rozwojowego. Interdyscyplinarny zespół, w skład którego wchodzą naukowcy, analitycy, biotechnolodzy, menadżerowie i innowatorzy IT zajmujący się zagadnieniami praktycznego zastosowania innowacyjnych rozwiązań badawczych w biznesie. Specjalizujemy się m.in. w badaniach oraz oprogramowaniu medycznym. Transfer wiedzy ze świata nauki do świata biznesu. To nasza przewaga. Pracujemy rzetelnie od 15 lat. Realizujemy projekty badawcze i multichannelowe skierowane do środowisk naukowych, biznesowych i medycznych w oparciu o nasze systemy takie jak: eCRF.biz™, SurvGo™, Cati-system czy Medfile® oraz dedykowane autorskie rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb. Kompleksowo wspieramy naszych Partnerów w cyfryzacji i optymalizacji procesów biznesowych oraz realizacji strategii sprzedażowych. Nasi eksperci: Rafał Piszczek - Statystyk. Autor publikacji naukowo badawczych i referatów z zakresu data mining w analizach ekonomicznych i branży farmaceutycznej. Specjalizuje się w komercjalizacji wiedzy naukowej w praktyce biznesowej oraz transferze wiedzy naukowej do celów biznesowych. Ekspert ds. elektronicznej dokumentacji medycznej i telemedycyny. dr inż. Ewa Tkocz-Piszczek - Matematyk. Autorka publikacji naukowych z zakresu matematyki stosowanej. Wykładowca Instytutu Matematyki Politechniki Śląskiej, pracę doktorską broniła na AGH w Krakowie. dr Monika Jaremków - Ekspert ds. Badań, doktor nauk o Ziemi w zakresie geografii społecznej. Autorka kilkunastu artykułów naukowych, współautor publikacji książkowych. dr Marian Płaszczyca - Statystyk, doktor nauk biologicznych. Wieloletni pracownik Polskiej Akademii Nauk i Uniwersytetu Sztokholmskiego oraz autor publikacji naukowo-badawczych z dziedziny inżynierii genetycznej, bioinformatyki i fizjologii roślin. dr Małgorzata Płaszczyca - Absolwentka kierunku biologia Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Doktorat uzyskała na Wydziale Fizjologii Roślin Uniwersytetu Sztokholmskiego. Posiada wieloletnie międzynarodowe doświadczenie naukowe i dydaktyczne uzyskane podczas pracy w szwedzkim uniwersytecie. Jest współautorem publikacji zamieszczanych w renomowanych czasopismach naukowych. Gosia pracę w BioStat® rozpoczynała od tworzenia analiz statystycznych na potrzeby raportów medycznych opracowywanych dla wiodących firm farmaceutycznych. dr Sebastian Musioł - Doktor nauk ekonomicznych, wieloletni pracownik Wydziału Informatyki i Komunikacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, a wcześniej wykładowca Uniwersytetu Śląskiego, GWSP w Chorzowie, WSFiP w Bielsku-Białej. Specjalizuje się w badaniach jakościowych, ekspertyzach i konsultacjach strategicznych. Posiada doświadczenie w badaniach rynkowych i marketingowych oraz w realizacji kampanii wizerunkowych, promocyjnych i informacyjnych. Autor publikacji naukowych w zakresie marketingu i ekonomii. Bartosz Olcha - Absolwent politologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Analityk, metodolog, autor opracowań i ekspert w już ponad 400 projektach badawczych. Specjalizuje się w kompleksowej realizacji badań rynku pracy, społeczno-gospodarczych oraz badań wizerunku marki pomocnych w tworzeniu strategii marketingowych. Zrealizował również szereg projektów dotyczących zachowań i preferencji konsumentów oraz badań satysfakcji klientów przedsiębiorstw prywatnych i instytucji publicznych. W swojej karierze zawodowej współpracował m. in. z: Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Miastem Łódź. A także Mazowiecką Izbą Rzemiosła i Przedsiębiorczości, Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, Shell, Vivus Finance oraz z kilkudziesięcioma powiatowymi i wojewódzkimi urzędami pracy. www.biostat.com.pl haloDoctor - nowa usługa telemedyczna łączy pacjenta z lekarzem | Lekarz online | e-Wizyty | e-Recepta

Biostat